جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ‌در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3818194
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
۳۰ خردادماه؛

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ‌در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ۳۰ خرداد‌ماه با حضور خیران و مسئولان استان خبر داد.

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 30 خرداد در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، دولت لطفی، مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل، روز گذشته، 19 خردادماه در آئین کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز در سقزچی شهرستان نیر اظهار کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل بعد از برگزاری آئین‌های شهرستانی که قبل از ماه رمضان برگزار شد در حالی در سالن فدک اردبیل برگزار می‌شود که ما از تلاش‌ها و زحمات یک سال گذشته آنها در امر مدرسه‌سازی تقدیر و تجلیل خواهیم کرد.

وی از خیرین به عنوان همراهان صدیق جامعه مدرسه‌سازی و مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس یاد کرد و گفت: اگر تلاش و همت خیرین نبود ما در مناطق مختلف به ویژه روستاهای محروم و دورافتاده قادر به ساخت مدرسه با تمامی تجهیزات و امکانات نبودیم.

مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل بیشترین نیاز استان را در امر مدرسه‌سازی مربوط به شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر اعلام و خاطرنشان کرد: در سایر مناطق استان به اندازه کافی و به تناسب تعداد دانش‌آموزان مدرسه احداث شده ولی همچنان در این سه شهر مدارس دو شیفته‌ای را شاهد هستیم که از خیرین انتظار می‌رود در ساخت مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه به ویژه در شهرک‌های جدیدالاحداث تلاش کنند.

لطفی به ساخت مدرسه خیرساز در سقزچی نیر اشاره کرد و افزود: این مدرسه به همت نظری خیر مدرسه‌ساز این منطقه کلنگ‌زنی شد تا ساخت آن به انجام برسد که با این اقدام خداپسندانه 7 باب مدرسه توسط خیرین در شهرستان نیردر ماه‌های گذشته کلنگ‌زنی شده است.

وی بیان کرد: این مدرسه در 2 هزار مترمربع و زیربنای 3 هزار و 600 مترمربع در قالب 6 کلاس درس احداث شده و در این منطقه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مدیر‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون در شهرستان نیر و به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز 17 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 63 کلاس درس اجرایی و عملیاتی شده که امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی نیاز تحصیلی نسل آینده رفع شود.

انتهای پیام

captcha