مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت دانشجویان حذف شد/ قم؛ میزبان مرحله كشوری
کد خبر: 3818195
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن و عترت دانشجویان حذف شد/ قم؛ میزبان مرحله كشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه شیراز از حذف مرحله منطقه‌ای سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره، برگزیدگان مرحله دانشگاهی به مرحله كشوری كه به میزبانی دانشگاه قم برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌كنند.

سیدمجتبی واعظی، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در سال جاری گفت: در جشنواره سی و چهارم مرحله منطقه‌ای حذف شد.
وی افزود:‌ تا جشنواره سی و سوم بعد از برگزاری مرحله دانشگاهی، مرحله منطقه‌ای وجود داشت و برگزیدگان این بخش به مرحله كشوری راه پیدا می‌كردند كه امسال با حذف مرحله منطقه‌ای برگزیدگان مرحله‌ دانشگاهی به مرحله كشوری راه پیدا می‌كنند.

اشاره به شرایط اعزام به مرحله كشوری
واعظی با یادآوری اینكه مرحله ملی میان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می‌شود، گفت:‌ اعزام به مرحله كشوری دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی است و هر دانشگاه هم سهمیه‌ای دارد.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه شیراز ادامه داد: دانشگاه شیراز به دلیل اینكه دانشگاه برتر منطقه بوده و یك دانشگاه بزرگ محسوب می‌شود در این مرحله در هر رشته و بخش دارای 5 سهمیه و مابقی دانشگاه‌ها كه كوچكتر هستند دارای 3 سهمیه هستند.
وی اظهار كرد: در مرحله نخست یك داوری از میان برگزیدگان مرحله دانشگاهی انجام شده و بعد از آن از هر رشته و بخش 5 نفر به دبیرخانه جشنواره كشوری كه در قم مستقر است، معرفی شده و در آنجا باز هم داوری انجام شده و در نهایت برگزیدگان برای راهیابی به مرحله كشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.

شهریورماه؛ زمان برگزاری مرحله كشوری
واعظی زمان برگزاری مسابقات مرحله كشوری را شهریورماه امسال به میزبانی دانشگاه قم اعلام كرد و گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه شیراز بیان كرد: رشته‌های شفاهی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، اذان‌ و دعاخوانی و رشته‌های معارفی و رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و كل قرآن همگی كتبی هستند.
وی از ارسال آثار برگزیدگاه مرحله دانشگاهی تا پایان خردادماه جاری به دبیرخانه كشوری جشنواره خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی این جشنواره نیز در اسفندماه سال گذشته برگزار شده است كه از دانشگاه شیراز 178 نفر شركت كردند.
انتهای پیام

captcha