«حقوق بشر» دستاویز آمریکا برای استثمار مردم جهان است
کد خبر: 3818257
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

«حقوق بشر» دستاویز آمریکا برای استثمار مردم جهان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دست آمریکای جهانخوار برای مردم مسلمان ایران رو شده و این کشور را بزرگترین حامی و مشوق تروریسم در جهان می‌دانیم، گفت: «حقوق بشر» دستاویز آمریکا برای استثمار مردم جهان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز،‌ 20 خردادماه در نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، گفت: به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی، ششم لغایت دوازدهم تیرماه به دلیل کثرت اقدامات تروریستی دشمنان نظام علیه ملت ایران به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر ضرورت افشای چهره واقعی و کریه استکبار جهانی به‌ویژه شیطان بزرگ، تصریح کرد: بازخوانی وقایع سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین اقدامات تروریستی گروهک‌های مورد حمایت آمریکا در ایران و منطقه، اهداف شوم و اقدامات ضدبشری مدعیان دروغین حقوق بشر را افشا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه افشای حقوق بشر آمریکایی موجب بیداری وجدان‌های خفته ملت‌ها و دولت‌های جهان خواهد شد، اظهار کرد: کدخدایان مدعی اداره دنیا از اداره کشورهای خود عاجزند و برای حفظ قدرت از ارتکاب بزرگترین فجایع بشری هم ابایی ندارند.

‌اشجری حمایت بی‌چون و چرای دولت آمریکا و شخص ترامپ از حکام جنایتکار صهیونیستی را دفاع از تروریسم دولتی دانست و بیان کرد: دفاع از رژیم جعلی، دژخیم و ظالم اسرائیل در برابر مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین نمونه بارز حقوق بشری است که استکبار جهانی خود را منادی آن می‌داند.

وی با اشاره به سکوت سازمان ملل در برابر جنایات شیطان بزرگ علیه ملت آزاده ایران، گفت: عضویت دائم برخی کشورها در شورای امنیت و برخورداری از حق وتو، دو تبعیض بزرگ ضد حقوق بشری است که باعث شده نظام سلطه جهانی مدعی قیومیت مردم جهان باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان جنایات ضد حقوق بشری آمریکا را مختص ایران و کشورهای اسلامی ندانست و تصریح کرد: ردپای جنایات شیطان بزرگ از شرقی‌ترین نقطه قاره آسیا یعنی هیروشیمای ژاپن و ویتنام تا کشورهای آمریکای مرکزی و حتی داخل خاک کشور آمریکا قابل مشاهده است.

اشجری با بیان اینکه ملت انقلابی ایران از تحریم‌ها و تهدیدهای هیچ کشوری نمی‌ترسد، اظهار کرد: تهدیدها و تحریم‌های ترامپ بیشتر از اینکه برخاسته از قدرت آمریکا باشد ناشی از وحشت و استیصال وی است.

وی با بیان اینکه دست آمریکای جهانخوار برای مردم مسلمان ایران رو شده و این کشور را بزرگترین حامی و مشوق تروریسم در جهان می‌دانیم، افزود: کشوری که منافع نامشروع خود را با ناامن جلوه دادن منطقه خاورمیانه، تحریک سران کشورهای منطقه و جنگ‌افروزی دنبال می‌کند نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد.

برگزاری مراسم استانی هفتم تیر‌
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان «حقوق بشر» را دستاویز آمریکا برای استثمار مردم جهان و تامین منافع ضد حقوق بشری خود دانست و یادآور شد: حقوق بشر پوششی برای جنایات ضد انسانی شیطان بزرگ و همدستی با اسرائیل و آل سعود در سرکوب مسلمانان و کودک‌کشی در فلسطین و یمن و سوریه و... شده است.

‌اشجری با بیان اینکه آمار 17 هزار نفری شهدای ترور ایران اسلامی اثبات می‌کند مردم ایران بزرگترین قربانی تروریسم هستند، تصریح کرد: کدام کشور را در جهان سراغ دارید که رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضائیه و بهترین عالمان و سیاستمدارانش ترور شده و به شهادت رسیده باشند؟!

وی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را همچون کوهی دانست که در برابر همه تهمت‌ها و ناجوانمردی‌های زمانه خودش ایستاد و خم به ابرو نیاورد و اظهار کرد: این شهید بزرگوار بزرگترین و ماناترین خدمات را به انقلاب اسلامی در فرصت کوتاه خدمتگزاری خود به اسلام و ملت ایران به عمل آورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شهید بهشتی را فقیهی مجاهد و مبارزی نستوه دانست و متذکر شد: شهید بهشتی یار صدیق معمار کبیر انقلاب بود و عمر گرانبهای خودش را وقف انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر ولایت فقیه کرد. در واقع خدمات ماندگار شهید بهشتی ضامن تداوم انقلاب اسلامی شد.

‌اشجری با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) درباره مظلومیت این شهید بزرگوار، اضافه کرد: امام فرمود «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود».

وی با بیان اینکه شهادت شهید بهشتی و 72 کبوتر خونین‌بال حادثه هفتم تیر یکی از غمناک‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زده است، گفت: هدف دشمنان نظام و مهره‌های وابسته و خودفروخته داخلی از به شهادت رساندن فرزندان راستین میهن اسلامی ایجاد ترس، آشوب و در نهایت تضعیف و شکست انقلاب اسلامی بود، اما به لطف الهی و هوشیاری حضرت امام(ره)، ترور ناجوانمردانه مسئولان انقلاب اسلامی ثمره‌ای جز طرد همیشگی منافقین و انزوای جریان ضد انقلاب نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شهادت چهار بزرگمرد گیلانی در حادثه تروریستی هفتم تیر، تصریح کرد: شهیدان دکتر حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، محمدصادق اسلامی و جواد سرافراز و 104 شهید ترور گیلان، نماد غیرت و رشادت دلیرمردان سرزمین میرزا کوچک جنگلی و جانفشانی گیلانیان جسور در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و ولایت هستند.

‌اشجری به واقع شدن هفتم تیر در روز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: مراسم استانی سی‌وهشتمین سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 کبوتر خونین‌بال حادثه تروریستی هفتم تیر با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha