اجرای طرح «راهبران شغلی» با هدف توانمند‌سازی مددجویان استان مرکزی
کد خبر: 3818266
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

اجرای طرح «راهبران شغلی» با هدف توانمند‌سازی مددجویان استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از اجرای طرح راهبران شغلی در کمیته امداد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح برخی افراد توانمند می‌توانند در زمینه تولید و فروش محصولات با روستائیان همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه اظهار داشت: مبارزه با اعتیاد دغدغه اجتماعی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به همین سبب خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند و در این راستا هم آموزش‌های لازم باید داده شود.
وی توانمندسازی اقتصادی مددجویان به خصوص مددجویان روستایی را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: برای توانمندی اقتصادی مددجویان روستایی تسهیلات بانکی توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول از اجرای طرح راهبران شغلی در کمیته امداد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح برخی افراد توانمند می‌توانند در زمینه تولید و فروش محصولات با روستائیان همکاری لازم را داشته باشند.
مدیر‌کل کمیته امداد استان در پایان با تأکید بر توانمندسازی افراد معتاد گفت: توانمندی اقتصادی در کنار توانمندی فرهنگی و اجتماعی جزو ضروریات است؛ نبود موقعیت و فرصت شغلی یکی از دغدغه‌های افراد معتاد است به همین سبب حس مفید بودن در جامعه، حضور در کانون خانواده و ایجاد اشتغال برای آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه ارائه برنامه‌های متنوع آموزشی از برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: 128 خانواده بد سرپرست و 500 خانواده به علت متارکه در اولویت آموزش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستند و برای 5 هزار نفر برنامه آموزش و پیشگیری پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام

captcha