افزایش ۶۲ درصدی صادرات پتروشیمی خراسان
کد خبر: 3818272
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

افزایش ۶۲ درصدی صادرات پتروشیمی خراسان

گروه اقتصاد ــ مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: میزان صادرات محصولات این شرکت با ۷۵.۱ میلیون دلار طی سال گذشته، افزایش ۶۲ درصدی داشته است.

افزایش ۶۲ درصدی صادرات پتروشیمی خراسان

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسین شفیعی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان امروز ۲۰ خرداد در نشست خبری با اشاره به ثبت رکورد تولید ۶۲۱ هزار تن اوره در این مجموعه اظهارکرد: این شاخص نسبت به سال‌های گذشته از افزایش ۲۵ درصدی تولید به نسبت طراحی برخوردار است.
شفیعی ادامه داد: این مهم به دلایل مختلفی همانند نیروی انسانی متخصص، شناسایی تنگناهای عملیاتی، تامین قطعات، اقدامات مهندسی به هنگام، رعایت اصول ایمنی، آموزش و بهرمندی از دانش روز و مدیریت و برنامه ریزی دقیق محقق شده است.
وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی ارزش سهام شرکت پتروشیمی خراسان، عنوان کرد: سال گذشته میزان سهام این شرکت ۱۳ هزارو ۶۴۰ ریال بود که این شاخص طی سال ماقبل آن هفت هزارو ۲۵۴ ریال بوده است.
شفیعی با بیان اینکه میزان صادرات محصولات این شرکت ۶۲ درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته میزان صادرات محصولات این شرکت ۷۵.۱ میلیون دلار بود.
وی با اشاره به کسب کارکرد بدون حادثه فوت با ۴۲ میلیون ساعت فعالیت، یادآورشد: سال گذشته نیروهای این شرکت از ۱۲ هزارو ۴۱۵ نفر ساعت آموزش‌های ایمنی برخوردار شدند.
شفیعی با ذکر اینکه شرکت پتروشیمی خراسان سال گذشته پنج میلیارد ریال بودجه صرف مسئولیت‌های اجتماعی کرده است، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، بهسازی مدارس روستایی، مرمت آسایشگاه سالمندان، مساعدت به مراکز خیریه و مذهبی و همکاری و مساعدت در بر پایی سمینارهای علمی هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت پتروشیمی خراسان هیچ حساب بانکی در خارج از استان ندارد، گفت: تمامی حساب‌های این شرکت در استان بوده و بیشتر خریدهای این مجموعه نیز قطعا به دلیل کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی از استان خریداری شود.
شفیع در خصوص فعالیت شرکت‌های باربری در این استان نیز، اظهارکرد: از شرکت‌هایی که با این مجموعه همکاری دارند رضایت کافی را ندارم زیرا در برخی موارد این مجموعه را دچار مشکل می‌کنند.
وی یادآورشد: سال گذشته با توجه به مشکلاتی که برای ناوگان حمل و نقل در کشور ایجاد شد برخی از شرکت های حمل و نقل استان در اوج فعالیت شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و مجموعه را با مشکلاتی مواحه کردند که خوشبختانه با همکاری سپاه جوادالائمه استان بخشی از تعهدات کشاورزی استان‌های همجوار ارسال شد.
انتهای پیام

captcha