دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی یزد با محوریت اشتغال برگزار می‌شود
کد خبر: 3818325
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی یزد با محوریت اشتغال برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد گفت: برنامه‌های آموزشی این نهاد در دو رده عمومی و مهارتی و شغل محور در ایام تابستان امسال برگزار می‌شود که در قالب 8 گروه و رشته فعالیت خواهیم داشت.

دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی یزد ویژه اوقات فراغت اعلام شدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد افروزیان، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد عصر روز گذشته، 19 خردادماه در ستاد ساماندهی امورجوانان استان به ریاست استاندار و با موضوع اوقات فراغت تابستان اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی این نهاد در دو رده عمومی و مهارتی و شغل محور برگزار می‌شود که در قالب 8 گروه و رشته فعالیت داشته و خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این برنامه‌های آموزشی شامل عموم مردم از دانش آموز تا بانوان خانه دار را شامل می‌شود که در رشته‌های مدیریت، زبان خارجه، هنری، پزشکی، کامپیوتر و دیگر رشته‌ها خواهد بود.
افروزیان افزود: همچنین در زمینه قرآن، تجوید و روان‌خوانی نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و همه دوره‌های آموزشی منجر به اشتغال و یا استخدام و یا خود اشتغالی هنرجویان شده است.
معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد گفت: به عنوان مثال در حوزه هنر و معماری در زمینه دکوراسیون منزل دوره‌های تخصصی مهارتی ویژه‌ای برگزار شده که افراد می‌توانند شغلی برای خودشان ایجاد کنند، همچنین در رشته‌های نظیر زیلو بافی، گچ بری و دیگر رشته‌ها برنامه‌های آموزشی برگزار شده و می‌شود.
وی ادامه داد: در زمینه طراحی طلا و جواهر و تراش و سنگ‌های قیمتی استقبال بسیار خوبی صورت گرفته و در زمینه تکنیسین داروخانه، منشی گری پزشکی، نسخه خوانی، دستیار دندانپزشکی یا در گروه کشاورزی در زمینه گل‌های زینتی و یا گیاهان دارویی منجر به اشتغال تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این دوره‌های مهارتی شده که در ایام فراغت تابستان سال جاری نیز این دوره‌ها در مراکز جهاددانشگاهی استان در سراسر استان برگزار می‌شود.
آقا افضلی، مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد نیز در این نشست گفت: حداقل سن شرکت کنندگان در دوره‌های این نهاد 15 سال و در زمینه آزاد 12 سال است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق حسن آباد و اسکان بیان کرد: در سال جاری نیز به صورت علاقه مندی مجاز به برگزاری این دوره‌ها هستیم.
آقا اقضلی گفت: درخواست داریم چون گاها کلاس‌های آموزشی با اسم فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که مورد تایید ما نیست و یا توسط دستگاه‌های اجرایی انجام و در پایان دوره جهت امتحان و یا تایید به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و هر ساله با این معضل درگیر هستیم، هر گونه برگزاری دوره‌های مهارتی با مجوز فنی و حرفه‌ای و هماهنگی با این ارگان باشد.
شکوهی، معاون پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست گفت: با توحه به تغییر سن جوان در کشور به 18 تا 35 سال در این سن عمدتا خانواده‌ها نمی‌توانند برای آنها تصمیم بگیرند و خودشان تصمیم‌گیر هستند که متاسفانه 90 درصد جوانان ما در یزد یتیم هستند یعنی اینکه هیچ گونه راهنما و مرشد خوبی ندارند تا آنها را راهنمایی کند که چگونه از اوقات فراغت خود استفاده کنند و برگزاری دوره‌های مختلف نیز گاها با پرداخت هزینه‌هایی است که عمدتا قادر به تامین آن نیستند و گل زندگی افراد در این سنین است که متاسفانه آن گونه که باید برنامه ریزی برای آن صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

captcha