فرهنگ و هنر در مقوله پیشگیری از وقوع جرم نقش‌آفرین باشند
کد خبر: 3818351
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

فرهنگ و هنر در مقوله پیشگیری از وقوع جرم نقش‌آفرین باشند

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای اینکه شکل‌گیری اقدامات پیشگیری از وقوع جرم کیفی و اثرگذار باشد باید از نقش فرهنگ و هنر در این مسئله بهره گرفت.

فرهنگ و هنر باید در مقوله پیشگیری از وقوع جرم نقش آفرین باشندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 20 خردادماه در دیدار با جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان با بررسی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، مشخص است و می‌طلبد برای فائق آمدن بر هر یک از این جرائم و آسیب‌های اجتماعی، از زبان هنر بهره گرفت.

وی مشکلات ترافیکی را یکی از مسائل مبتلابه استان ذکر کرد و افزود: می‌توان با استفاده از هنر، فرهنگ صحیح ترافیک را نهادینه کرد که در امتداد این مسئله، بدون تردید در شکل‌گیری پرونده‌هایی با موضوع تهدید، توهین و ضرب و جرح نیز پیشگیری خواهد شد.

رحیمی‌زاده بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و هنری زمینه‌ای مناسب جهت استفاده از قالب هنر در موضوعات مد نظر است که امید است در تعامل و همکاری مجموعه قضایی و اداره کل ارشاد این حرکت اثر گذار شکل بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد گفت: گاهی اگر یک عکس به صورت حرفه‌ای گرفته شود، اگر یک تئاتر به صورت خوب نوشته و اجرا شود و یا یک فیلم یا تله فیلم هنرمندانه ساخته شود تأثیر ماندگار بر مخاطب خواهد داشت که شاید سایر موارد تبلیغ چنین اثری نداشته باشد.

انتهای پیام

captcha