هم‌اندیشی با 32 تشکل قرآنی 4 منطقه محروم استان اصفهان
کد خبر: 3818352
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

هم‌اندیشی با 32 تشکل قرآنی 4 منطقه محروم استان اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جلسه هم‌ا‌ندیشی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت که از مناطق محروم استان اصفهان هستند، با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه و مسئولان محلی، 19 خردادماه برگزار شد.

حسین خاکساری‌ هرندی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان اصفهان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری جلسه هم‌ا‌ندیشی مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت که از مناطق محروم استان اصفهان هستند، با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه، اظهار کرد: این برنامه پیرو بازدید از شهرستان‌ها و سرکشی از فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی روز گذشته، 19 خردادماه انجام شد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی اتحادیه ارتباط و تعامل با مؤسسات حتی در نقاط دور دست استان‌ها است، اظهار کرد: این جلسه با حضور 32 مدیر مؤسسه و خانه‌ قرآن و با حضور مسئولان محلی اعم از امام جمعه، مسئولان ادارات اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و ... تشکیل شد. طی این جلسه پس از ارائه گزارش از سوی تشکل‌های قرآنی، مشکلات آنها نیز مطرح شد تا درباره آنها چاره‌اندیشی شود.
خاکساری با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، اظهار کرد: کمبود مربی کارآزموده در این مناطق محروم به چشم می‌خورد، لذا مقرر شد تا دوره‌های تربیت مربی و توان افزایی ویژه مربیان برگزار شد تا بتوان از ظرفیت مربیان موجود در این شهرستان‌ها برای ارتقای سطح آموزش استفاده کرد.
وی دومین تصمیم در خصوص مباحث مالی بود، ادامه داد: مشکلات زیادی در این زمینه در مناطق محروم وجود دارد که مقرر شد بخشی از آن با اختصاص وام و بخشی دیگر با تجهیز لوازم اولیه چون رحل و قرآن برطرف و تأمین شود و از سوی دیگر در تلاش هستیم طی جلسات با مسئولان استانی مشکلات و موانع برای آنها برطرف شود.
خاکساری اظهار کرد: موضوع دیگر در زمینه تمدید و یا صدور مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی بود که دارای فرآیند طولانی است و برخی از آنها نیز یک سالی است که معطل هستند، لذا از مسئولان کشوری خواسته می‌شود تا تسریع روند صدور مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآن را در دستور کار قرار دهند.
در خبر دیگری از اتحادیه قرآنی اصفهان آمده است؛ کرسی تلاوت یادمان ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان با قرائت قاری نوجوان، اجرای برنام توسط حافظ نوجوان، اجرای گروه همخوانی بینه، قرائت قرآن توسط احمد ابوالقاسمی برگزار شد.
انتهای پیام

captcha