تندیس شهید اکبر عرب‌زاده در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی می‌شود
کد خبر: 3818373
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

تندیس شهید اکبر عرب‌زاده در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی می‌شود

گروه سیاسی- مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان، گفت: در اجلاسیه شهدای ۵۴۰۰ شهید استان از تندیس شهید دکتر اکبر عرب زاده در حوزه سلامت که به ارتفاع یک متر ساخته شده است رونمایی و در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نصب خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، قاسم کاوه، مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان امروز، 20 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که به منظور اطلاع‌رسانی از اجلاسیه شهدای جامع علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: کنگره 5400 شهید استان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و ارزشی است که با هدف ترویج و انتقال فرهنگ ایثار، حفظ نشر آثار دفاع مقدس و شناخت سبک زندگی شهدا صورت گرفته است.
وی افزود: امنیت و آسایش موجود در این شرایط ونتیجه خون شهدا است که نباید بگذاریم این فرهنگ شهادت فراموش شود.
مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان، بیان کرد: در این اجلاسیه از تندیس شهید دکتر اکبر عرب‌زاده در حوزه سلامت که به ارتفاع یک متر ساخته شده رونمایی و در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نصب خواهد شد.
کاوه بیان کرد: این شهید در سال 41 در شهرستان بیجار متولد شده که در سال 61 در عملیات و الفجر مقدماتی از ناحیه نخاع آسیب می‌بیند و قطع نخاع می‌شود که بعد از مجروحیت در رشته پزشکی ادامه تحصیل داده است و در سال 73 به شهادت نائل می‌شود.
وی گفت: در راستای کنگره 5400 شهید بیمارستان خدمات تخصصی در مناطق روستایی شهرستان‌های بیجار و قروه برپا شده است که تیم پزشکی اعم از پرستار، بهیار و ماما خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی کردستان، افزود: تیم پزشکی این بیمارستان 40 روستا را غربالگری کرده و در صورت نیاز تا نتیجه کامل درمانی، خدمات و کار خود ادامه می‌دهند.
کاوه بیان کرد: در این اجلاسیه از خانواده‌های این شهید تقدیر و تجلیل خواهد شد و از افرادی که در زمان صلح کار جهادی را فراموش نکرده به صورت رایگان در مناطق محروم به مردم خدمات می‌دهند تجلیل می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: اجلاسیه جامع پزشکی با حضور مسئولین کشوری نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت، مسئول حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی ، مجموعه استانداری و مدیران کل در سطح استان در روز 21 خرداد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha