فعالیت‌های قرآنی مدارس، کمتر از حد انتظار است
کد خبر: 3818432
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

فعالیت‌های قرآنی مدارس، کمتر از حد انتظار است

گروه فعالیت‌های قرآنی - یک معلم قرآنی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فعالیت‌های قرآنی در مدارس کمتر از حد انتظار است، تصریح کرد: آموزش قرآن در مدارس آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مدارس باید در این زمینه همت بیشتری به خرج دهند تا دانش‌آموزان در محیط آموزشی، آموزه‌های قرآنی را فرا بگیرند.

نقش موثر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در توسعه فعالیت‌های قرآنی

عسگر لقائی‌فر، معلم قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی خود را قبل از انقلاب آغاز کرده است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی جلسات قرآنی در کشور به‌صورت مخفیانه برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد دولت و مردم نسبت به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور افزایش یافت و در واقع یک نهضت قرآنی شکل گرفت.
لقائی‌فر با اشاره به این که آذربایجان غربی سال‌ها به‌عنوان قطب آموزش قرآن در کشور محسوب می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز اساتید قرآنی بسیار خوبی در استان حضور دارند و حمایت همه‌جانبه از این اساتید می‌تواند در ترویج هرچه بیشتر و بهتر فعالیت‌های قرآنی در استان موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد نقش بسزایی در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برعهده دارند، تصریح کرد: اگر امکانات و بودجه کافی در اختیار کانون‌های مساجد قرار گیرد، خواهند توانست در امر سوق دادن هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به‌سوی فعالیت‌های دینی موفق‌تر عمل کنند.
این معلم قرآنی با تاکید بر اینکه بسیاری از استعدادهای قرآنی کشور از محل جلسات قرآنی خانگی رشد کرده‌اند، یادآور شد: آموزش قرآن در مدارس آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مدارس باید در این زمینه همت بیشتری به خرج دهند تا دانش‌آموزان در محیط آموزشی، آموزه‌های قرآنی را فرا بگیرند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فعالیت‌های قرآنی در مدارس کمتر از حد انتظار است، تصریح کرد: من فعالیت قرآنی خود را در حین انقلاب و قبل از آن به‌عنوان معلم دوره ابتدایی و با آموزش قرآن به دانش‌آموزان شروع کردم.
لقائی‌فر با بیان اینکه مساجد در سال‌های گذشته مکان ترویج و آموزش قرآن بود، گفت: مسجد آغداش و مولای متقیان در دهه ۶۰، محل آموزش و تشکیل جلسات قرآنی بودند، ولی امروزه این مساله کمی کمرنگ‌تر شده که باید توجه جدی نسبت به این مساله صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha