چکیده مقالات همایش بزرگداشت ملاصدرا + دانلود
کد خبر: 3818436
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

چکیده مقالات همایش بزرگداشت ملاصدرا + دانلود

گروه اندیشه ــ بیست و سومین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا را با موضوع «حکمت ایرانی و حکمت متعالیه» برگزار می‌شود و پس از برگزاری چکیده مقالات در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ بیست و سومین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا را با موضوع «حکمت ایرانی و حکمت متعالیه»، چهارشنبه، 22 خرداد، برگزار می‌شود و اندیشمندانی از جمله آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، غلامرضا اعوانی، غلامحسین ابراهیمی‌‌دینانی، رضا داوری‌اردکانی و ... در این همایش به ایراد سخن می‌پردازند.

پس از اینکه فراخوان ارسال مقاله از طرف دبیرخانه همایش اعلام شد حدود 200 چکیده ارسال شد که از این میان، شورای علمی همایش 72 عنوان را انتخاب کردند که از جمله می‌توان به مقالات «انسان کامل و نظام سیاسی در آیین خرد مزدایی»؛ «بررسی فرزندپروری بر اساس سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی»؛ مقایسه حکمت ایرانی و حکمت صدرایی با حکمت قرآنی»؛ «حکمت خسروانی و جایگاه‌ کی‌خسور در حکمت اشراقی سهروردی» و «هویت خدا و جهان در تمدن ایران» اشاره کرد.

در چکیده مقاله اخیر «هویت خدا و جهان در تمدن ایران» آمده است «نوشتار حاضر خدا و جهان در تمدن ایران را در دو فصل مورد بررسی قرار می‌دهد؛ خدا و جهان در ایران باستان و خدا و جهان در ایران بعد از اسلام. این نوشتار در صدد است در مقابل نظریه‌ای که ایران باستان را غیردینی و شرک‌آلود تلقی می‌کند، این نظریه را مدلل سازد که ایران باستان همواره نسبت به خدا و جهان نگاه توحیدی داشته و همین عامل موجب پذیرش اسلام و پس از آن گزینش آیین تشیع به عنوان بهترین قرائت از اسلام شده است».

علاقه‌مندان برای دریافت چکیده تمام مقالات، اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام

captcha