حوزه‌ای که مجاهد نباشد نمی‌تواند روحیه جهادی به جامعه تزریق کند
کد خبر: 3818437
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
حجت‌الاسلام ماندگاری:

حوزه‌ای که مجاهد نباشد نمی‌تواند روحیه جهادی به جامعه تزریق کند

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام ماندگاری در مراسم بزرگداشت امام جمعه کازرون در مسجد اعظم قم تأکید کرد: اگر امروز جهاد در جامعه وجود ندارد شاید به این دلیل است که ما، عالمان، مجاهدانه حرف نزده‌ایم و عمل نکرده‌ایم و حوزه‌ای که مجاهد نباشد نمی‌تواند روحیه جهادی به جامعه تزریق کند.

مراسم بزرگداشت امام جمعه کازرون در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا، در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند که شامگاه دوشنبه، 20 خردادماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار شد، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی حضور داشتند.
 
همچنین آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه؛ آیت‌الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه؛ حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران؛ آیت‌الله گرامی، آیت‌الله هادوی تهرانی، آیت‌الله کعبی، آیت‌الله مقتدایی، آیت‌الله ممدوحی و آیت‌الله فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت‌الله فاضل لنکرانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)؛ حسن غفوری‌فرد از فعالان سیاسی؛ سرمست، استاندار قم؛ حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم،  در این مراسم حضور داشتند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا، در سخنانی در این مراسم گفت: بعضی از مسئولان به نام نظام اسلامی خرابکاری و یا کم‌کاری می‌کنند و در چنین شرایطی دشمنان نیز سوءاستفاده می‌کنند و همه سختی‌ها و نقایص را به گردن روحانیت و حوزه می‌اندازند و برخی از روحانیون را شهید می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه کمرنگ شدن روحیه جهادی نتیجه کم‌کاری برخی مدیران و عالمان دینی است، افزود: اگر روحیه جهادی در مملکت ما کمرنگ شود، شاید به دلیل کم‌کاری ماست و اگر این روحیه تشدید شود، به دلیل وجود این روحیه در بین عالمان است.
 
ماندگاری ادامه داد: زندگی اگر اشرافی باشد مرگ هم اشرافی می‌شود، حتی اگر فرد آخوند باشد؛ اگر امروز جهاد در جامعه وجود ندارد شاید به این دلیل است که ما، عالمان، مجاهدانه حرف نزده‌ایم و عمل نکرده‌ایم و حوزه‌ای که مجاهد نباشد نمی‌تواند روحیه جهادی به جامعه تزریق کند.
 
ماندگاری با بیان اینکه کمک طلاب به خسارت‌دیدگان سیل، دستاورد نظام اسلامی است، اظهار کرد: اگر از این دستاوردها دفاع نکنیم و بعضی از مسئولان به نام نظام اسلامی خرابکاری کنند نتیجه آن همین حوادثی است که برای امام جمعه کازرون رخ داد. کم‌کاری و خرابکاری برخی از مدیران و کم‌کاری ما حوزویان دو دلیل اصلی چاقو خوردن روحانیون است.
 
ماندگاری با بیان اینکه حوزه علمیه اگر ساکت شود دشمن شبهه‌افکنی می‌کند، صریح کرد: سکوت سبب خواهد شد تا تقصیرات را گردن ولایت فقیه بیندازند که در قم، که ام‌القرای جهان اسلام است، هم این تفکر وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فضولی یاد شود، تأکید کرد: امروز عده‌ای مانند شهید خرسند وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، ولی کسانی که کوتاهی می‌کنند باید پاسخگو باشند.
 
انتهای پیام   
captcha