مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از تنفر در کانادا
کد خبر: 3818449
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
آمارها نشان می‌دهد؛

مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از تنفر در کانادا

گروه بین‌الملل ـ آمارهای تازه نشان می‌دهد که جرایم ناشی از تنفر در کانادا در حال افزایش است و مسلمانان هدف بیشترین جرایم هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از گلوبال‌نیوز؛ آمارهای تازه منتشر شده نشان می‌دهد که  مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از نفرت در کانادا هستند.

براساس این آمارها، 47 درصد از کانادایی‌ها اعتقاد دارند نژادپرستی یکی از موضوعات مهم گریبانگیر جامعه امروز این کشور است و یک‌چهارم آنها قربانی این جرایم بوده‌اند.
 
با آنکه تصور عمومی این است که یهودیان و سیاه‌پوستان هدف بیشترین نژادپرستی هستند، در واقع این مسلمانان هستند که بزرگ‌ترین قربانی جرایم ناشی از تبعیض و نفرت هستند. براساس این نظر‌سنجی نشان می‌هد که یک‌چهارم کانادایی‌ها فکر می‌کنند در پنج سال اخیر تبعیض علیه مسلمانان و اعراب به امری پذیرفته شده‌تر تبدیل شده است.

آمارهای این تحقیق نشان می‌دهد که از هر 10 کانادایی چهار نفر احساس می‌کنند که مهاجران تهدیدی برای کانادایی‌های سفیدپوست هستند و شغل آنها را از چنگ آنها درمی‌آورند. همچنین سه دهم کانادایی‌ها معتقدند مسلمانان کانادا به جای پیروی از قوانین محلی از قانون شریعت اسلامی تبعیت می‌کنند.

بنا بر این آمارها طی سال‌های 2016 تا 2017، جرایم ناشی از تنفر 47 درصد رشد داشته است. در این میان جرایم علیه مسلمانان 151 درصد رشد داشته، در حالی که جرایم ناشی از تنفر علیه یهودیان 63 درصد بیشتر شده است. بیشترین افزایش این جرایم در استان‌های اونتاریو و کِبِک با 207 درصد بوده است.
 
همچنین گزارش سالانه مربوط به جرایم ناشی از تنفر نشان می‌دهد که در سال 2017 گروه‌های دینی هدف 50 درصد از جرایم ناشی از تنفر بودند و مسلمانان قربانی بیشترین جرایم به شمار می‌آمدند.

به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا گرایش‌های مبتنی بر برتری سفیدپوستان در کانادا را افزایش داده است و در حال حاضر گروه‌های افراطی راست‌گرا، که علیه مسلمانان هستند، به مؤسسات این کشور رخنه کرده‌اند.  

انتهای پیام
captcha