برگزاری ششمین جشنواره شیردوشان در دامغان
کد خبر: 3818457
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

برگزاری ششمین جشنواره شیردوشان در دامغان

گروه اجتماعی ــ بخشدار مرکزی دامغان از برگزاری ششمین جشنواره گردشگری ملی «امام‌در» موسوم به آئین شیردوشان، با حضور مردم، مسئولان و گردشگران در شهر دیباج خبر داد.

برگزاری ششمین جشنواره شیردوشان «امام‌در »در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، ابوالحسن ایمانی‌فولادی، بخشدار مرکزی دامغان، امروز‌، 21 خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین جشنواره گردشگری ملی امام‌در(آیین شیردوشان) ۲۴ خردادماه جاری در شهر دیباج خبر داد و گفت: در این مراسم علاوه بر شیردوشی و قربانی کردن گوسفند و تقسیم آن بین نیازمندان، نمایشگاه عرضه بیش از ۵۰ نوع فرآورده لبنی، نان، و غذایی محلی نیز برپا می‌شود.

وی پیاده‌روی خانوادگی، افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، اجرای مراسم آیین شیر دوشان که در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده، اجرای برنامه‌های آئینی، موسیقی سنتی و برپایی سیاه چادر، پشم‌چینی، نخ‌ریسی و… را از برنامه‌های برنامه‌های این مراسم برشمرد.

بخشدار مرکزی دامغان با اشاره به اینکه این شهر به عنوان یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری شهرستان است و این مهم زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر در حوزه گردشگری فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات و تقویت گردشگری در شهر دیباج می‌توان به وجود آستان مقدس امامزاده محمد(ع) در شهر دیباج اشاره داشت که زمینه و اجرای گردشگری مذهبی را در این شهر فراهم کرده است.

ایمانی فولادی اظهار کرد: جشنواره گردشگری ملی امامدر(شیر دوشان) بیش از ۴۰ سال از اجرای آن می‌گذرد و به شماره ۸۹۰ در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است.

یادآور می‌شود، شهر دیباج در ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان دامغان واقع شده است.

انتهای پیام

captcha