مشهد؛ میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزان
کد خبر: 3818508
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

مشهد؛ میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود.

مشهد، میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزانعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور با حضور 400 نفر از برگزیدگان استان‌ها از 9 تا 12 تیر ماه و مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان برگزیده استان‌ها از 7 تا 15 مرداد ماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات فرهنگیان در قالب رشته‌های قرائت، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 10 جزء، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام و مسابقات بخش دانش‌آموزی در قالب رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، اذان و مداحی برگزار می‌شود.

مهدوی‌خواه بیان کرد: در راستای اجرای منویات ستاد عالی مسابقات آموزش و پرورش و از طرفی تقاضای فرهنگیان رشته حفظ کل نیز برای اولین سال است که رشته حفظ کل در مسابقات گنجانده شده است؛ ضمن اینکه بر اساس سیاست شورای عالی مسابقات در دوره‌های بعدی نیز رشته حفظ 5 جزء و حفظ 20 جزء نیز با توجه به درخواست متسابقان برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آثار و اجراهای فرهنگیان در رشته‌های حفظ، قرائت و روش تدریس به وزارتخانه ارسال شده است و توسط دبیرخانه مرکزی بررسی اولیه صورت گرفته و آثار قابل قبول به مرحله کشوری راه یافته است.


رقابت 2000 متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی
وی ادامه داد: در مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی تعداد 2000 نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند که از این تعداد 1100 نفر دانش‌آموز پسر و 900 نفر دانش‌آموز دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم در 8 رشته برای کسب رتبه اول تا سوم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مهدوی‌خواه با اشاره به سابقه موفق اداره کل آموزش و پرروش خراسان رضوی در میزبانی دوره‌های قبلی این مسابقات اظهار کرد: مشهد مقدس و خراسان رضوی به برکت وجود مضجع شریف امام رئوف، میزبان سه دوره قبل مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و همچنین بیش از 15 دوره قبلی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور بوده است که این توفیق بنا به ابلاغ معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری مجدد نصیب ما در آموزش و پرورش استان شده است.

قضاوت 110 داور برجسته در مسابقات قرآن آموزش و پرورش
رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: داوری این 2 رویداد قرآنی را بیش از 110 نفر از داوران برجسته و بین‌المللی کشورمان برعهده خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این دو رویداد قرآنی افزود: آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور ساعت 17روز چهارشنبه، نهم تیر ماه، در تالار شهر مشهد مقدس و آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر و دختر نیز به ترتیب در ساعت 17 روز های هفتم و دوازدهم مرداد ماه سال جاری در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مهدوی‌خواه گفت: محل برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان در بخش آقایان در تالار پژوهش‌های بنیاد آستان قدس و در بخش بانوان در مجموعه فرهنگی فدک و مسابقات دانش‌آموزان در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) است.
انتهای پیام

captcha