ثبت ۱۰ وقف جدید در کردستان
کد خبر: 3818528
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

ثبت ۱۰ وقف جدید در کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از ثبت ۱۰ مورد وقف جدید به همت خیرین شهرستان‌های سنندج و بانه در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه خیرین استان کردستان در سال جاری تاکنون 10 مورد وقف جدید را به ثبت رسانده‌اند، اظهار کرد: واقفان خیراندیش بانه‌ای هفت مورد از و وقافان سنندجی سه مورد از این وقف ها را به ثبت رسانده‌اند.
وی افزود: یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۸۰ متر در خیابان سیدجمال الدین شهر بانه به ارزش سه میلیارد ریال که توسط فتاح کریمی واقف خیراندیش بانه‌ای و با نیت فعالیت‌های قرآنی و احداث مسجد وقف شده از جمله مهمترین وقف‌های امسال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ثبت ۶ دانگ یک چشمه آب به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال توسط ناجی شریفی واقف خیراندیش بانه‌ای با نیت تأمین آب شرب مسجد و مدرسه روستای بوالحسن را از دیگر وقف‌های مهم سال جاری دانست.
وی تعداد موقوفات استان کردستان را دو هزار و ۱۹۵ مورد ذکر و عنوان کرد: از این تعداد ۵۶۲ مورد مربوط به شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره، ۴۱۴ مورد مربوط به شهرستان‌های مریوان و سرواباد، ۳۰۵ مورد بانه، ۳۶۲ مورد سقز، ۲۰۶ مورد بیجار و ۳۴۸ مورد نیز مربوط بهقروه و دهگلان است.
وی از واقفان در خواست کرد: واقفان نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند
انتهای پیام

captcha