نشاط اجتماعی، محل بحث اندیشه‌ورزان در دهه کرامت قرار می‌گیرد
کد خبر: 3818559
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام ارزانی:

نشاط اجتماعی، محل بحث اندیشه‌ورزان در دهه کرامت قرار می‌گیرد

گروه اجتماعی ــ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیئت اندیشه‌ورزی در دهه کرامت متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه که تجارب علمی دارند، تشکیل خواهد شد و با قوت بیشتر فعالیت خود را ادامه خواهند داد و نیازهای جامعه را به‌ ویژه در بحث نشاط اجماعی را مدنظر قرار می‌دهند.

نشاط اجتماعی، محل بحث اندیشه‌ورزان در دهه کرامت قرار می‌گیردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نشست هماهنگی ستاد برگزاری دهه کرامت صبح امروز، ۲۱ خردادماه در استانداری خراسان رضوی برگزار شد و هر یک از اعضای این ستاد در سطح استان و کشور به بیان نظرات ارائه گزارش عملکرد خود در سال های گذشته، پیشنهادات خود برای برگزاری این مناسبت مذهبی پرداختند.
حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته کشوری ستاد برگزاری دهه کرامت، در این نشست اظهار کرد: اصل تشکیل این شورا به جهت هم‌اندیشی و هماهنگی است. دستگاه‌های حاضر در این ستاد هر کدام کارهایی اختصاصی و مشترک دارند و این شورا به ارتباطات و اطلاع‌رسانی در سطح داخلی و بین‌المللی کمک مناسبی می‌کند.
وی گفت: 6 کارگروه در بحث‌های محتوایی، هنری، جشن‌ها و دیگر موضوعات فعال هستند و هیئت اندیشه‌ورز متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه که تجارب علمی دارد، با قوت بیشتری فعالیت خود را ادامه خواهد داد و در دهه کرامت نیازهای جامعه را به ویژه در بحث نشاط مدنظر دارد.
ارزانی با بیان اینکه شعار دهه کرامت امسال بر اساس شعار سال ابلاغی رهبر انقلاب و حوادث ایجاد شده در سطح جامعه انتخاب شده است، گفت: وظیفه ما در این شورا کار اجرایی نیست بلکه همفکری برای پیشرفت در فعالیت‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم.
جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز در بخشی از این نشست عنوان کرد: با 4 کمیته‌ای که امسال به ستاد برگزاری دهه کرامت اضافه شده، فعالیت ۱۲ کمیته را در این ستاد خواهیم داشت و بیش از ۴۰ دستگاه در این فعالیت‌ها مشارکت خواهند کرد.
وی گفت: کمیته کشوری این ستاد به ریاست مشاور وزیر ارشاد و همراه با ستاد برگزاری استانی فعالیت خواهند کرد و تشکیل ستاد و شورای راهبردی که از نقاط قوت برگزاری دهه کرامت در سال‌های گذشته است، با توجه ویژه به مردمی بودن برنامه‌ها با کمک دولت فعالیت‌ها را دنبال خواهد کرد.

خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شعار امسال دهه کرامت «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» است، گفت: امسال تلاش می‌کنیم که با دوری از تکراری بودن برنامه‌ها و در عین صرفه‌جویی و با توجه به نیازهای ویژه در سال جاری، برنامه‌ها پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
در بخشی از این نشست نیز خلیل منبتی، نماینده اماکن و امور زائران آستان قدس رضوی، عنوان کرد: ۲۲ برنامه به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به گل‌باران مزار شریف حضرت رضا(ع)، مراسم ویژه نقاره‌زنی، ارسال بسته‌های متبرک به سراسر کشور و دعوت از 6000 نفر به میهمان‌سرای حرم مطهر و حضور خدام در آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور و مراسم پرچم‌گردانی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام جواد هاشمی، نماینده فرهنگی آستان قدس در شورای هماهنگی دهه کرامت، نیز عنوان کرد: در زمینه رسانه ضعف جدی در مناسبت‌های امام رضایی که در دهه کرامت مشاهده شده است. بضاعت رسانه ملی ما بیش از این است و فاصله فعلی ما در زمینه تولید برنامه‌ها با مطلوب مورد نظر فاصله معناداری دارد.
وی ادامه داد: موضوع زائر و زیارت مساله دیگری است که باید به آن توجه کرد. ما نیازمند تسهیلات لازم برای مسیر زائران و البته پیوست فرهنگی زیارت داریم که برای رسیدن به هدف خود بسیج ظرفیت‌ها را خواهان هستیم. طی سال‌های گذشته ما ۴۳ ایستگاه استقبال و بدرقه زائران را داشتیم و نیاز است تا در اماکن مختلف هماهنگی بیشتری برای برگزاری برنامه‌ها در این زیستگاه‌ها و مسیرها انجام شود.

مشهد؛ میزبان شهرداران شیعه و فارسی‌زبان
مهدی زارعی، معاون فرهنگی شهردار مشهد، نیز در این نشست از دعوت شهرداران شیعه و فارسی‌زبان کشورهای مختلف اسلامی برای برگزاری جشن دهه کرامت در مشهد خبر داد و گفت: اجرای برنامه «شهر گفت‌وگو؛ شهر امام مهربانی» با حضور شهرداران و اعضای شورای شهر کلانشهرها در شهر مشهد مورد نظر ماست. همچنین اجرای برنامه خوشنویسی توسط خطاطان اجرای برنامه فاخر پهلوانی همراه با معنویت را در سطح مشهد در نظر داریم. از طرفی با هماهنگی‌های لازم «جشن بزرگ شهری» را در شب میلاد امام رضا(ع) به میزبانی یکی از استادیوم‌های ورزشی بزرگ شهر مشهد برگزار خواهیم کرد و تور دوچرخه‌سواری در مسیر سلسله‌الذهب یعنی در جاده نیشابور به سمت مشهد دیگر برنامه‌ای است که برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha