ویژه‌نامه الکترونیک سالروز تخریب قبور ائمه بقیع منتشر شد
کد خبر: 3818566
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

ویژه‌نامه الکترونیک سالروز تخریب قبور ائمه بقیع منتشر شد

گروه فناوری اطلاعات ــ همزمان با فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع، ویژه‌نامه الکترونیک این روز حزن‌انگیز منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد. تا‌ پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبد‌ها و بنا‌هایی قرار داشت.

ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود، مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه، آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمدباقر‌(ع) و امام جعفرصادق‌(ع) ویران شد.

آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین‌(ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که از جمله آنها می‌توان به قبر منسوب به فاطمه زهرا‌(س)، عبدالله‌بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد‌(س) مادر امیرالمومنین‌(س)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین‌(ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر‌(س)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق‌(ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر‌(ص)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر‌(ع) و قبور شهدای زمان پیامبر‌(ع) اشاره کرد.

حال همزمان با فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع، ویژه‌نامه این روز حزن‌انگیز در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت منتشر شد. این ویژه‌نامه الکترونیک، به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در قالب ۱۰ سرفصل و ارائه بیش از ۷۵ مطلب مفید تهیه شده است.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «فرقه ضاله وهابی براساس تفکر غلط با کمک آل سعود بسیاری از آثار دینی را تخریب و به هتک حرمت قبور ائمه بقیع و دیگر اماکن پرداختند. در طول تاریخ جنایات زیادی کرده و امروزه نیز همان تفکر را دنبال می‌کند؛ در حالی که این عقیده بر خلاف کتاب و سنت است».
 
برای مشاهده و بهره‌مندی از این ویژه‌نامه اینجا را کلیک کنید.
 
انتهای پیام
captcha