رونمایی از سردیس شهید «اکبر عرب‌زاده» در کردستان
کد خبر: 3818578
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

رونمایی از سردیس شهید «اکبر عرب‌زاده» در کردستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ سردیس شهید اکبر عرب‌زاده از شهدای عرصه سلامت با حضور سردار نصرالله فتحیان و مسئولان استانی امروز، ۲۱ خردادماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، از سردیس شهید اکبر عرب‌زاده از شهدای حوزه سلامت با حضور سردار نصرالله فتحیان در اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی استان کردستان امروز، 21 خردادماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم اظهار کرد: شهدا کسانی بودند که خدا را نه به خاطر شوق به بهشت و ترس از جهنم بلکه او را شایسته و لایق عبادت و شکرگذاری می‌دانستند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری اجلاسیه بزرگداشت یاد شهدا، تعظیم شعائر انقلاب است، افزود: شهیدان گمنام نیستند بلکه آنها خدا را معرفی می‌کنند، در واقع مطالعه زندگینامه و یادوخاطره شهدا چراغ راه هدایت انسان‌ها است.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: رونمایی از سردیس شهید اکبر عرب‌زاده در راستای کنگره ملی 5400 شهید استان صورت گرفته است که باید شناسایی و گرامی داشت.
وی یادآور شد: این شهید در سال 41 در شهرستان بیجار متولد شده که در سال 61 در عملیات و الفجر مقدماتی از ناحیه نخاع آسیب می‌بیند و قطع نخاع می‌شود که بعد از مجروحیت در رشته پزشکی ادامه تحصیل داده و پس از سالها رنج و تحمل درد در سال 73 به شهادت نایل می‌شود.
انتهای پیام

captcha