تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی‌شود
کد خبر: 3818579
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه(ع) بقیع؛

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور ائمه(ع) شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه منحرف در سال ۱۳۴۴ ه. ق ویران شد؛ بارگاه و مقبره امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(علیهم‌السلام) از جمله قبوری بود که در جریان این واقعه ویران شد و این حرکت وحشیانه وهابیون، جهان اسلام، به‌ویژه ایرانیان را شدیداً متأثر کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور ائمه(ع) شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه منحرف در سال ۱۳۴۴ (ه. ق) ویران شد؛ تا آن زمان، بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبد و ضریح قرار داشت، اما از این زمان به بعد وهابیون با تخریب قبور و از بین بردن ضریح و گنبدی که بر روی تربت ائمه(ع) و بزرگان اسلام قرار داشت، مسلمانان را از فیض زیارت بارگاه آن بزرگواران محروم کردند.
بارگاه و مقبره امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(علیهم السلام) از جمله قبوری بود که در جریان این واقعه ویران شد. این حرکت وحشیانه وهابیون، جهان اسلام، به‌ویژه ایرانیان را شدیداً متأثر و در امر سفر حجاج ایرانی هم اختلال ایجاد کرد. 
علاوه بر ویرانی قبور ائمه شیعه، قبر حضرت عبدالله و حضرت آمنه، پدر و مادر حضرت رسول اکرم(ص)، مالک، پیشوای مالکی، عباس عموی پیامبر، اسماعیل از فرزندان امام جعفر صادق(ع) و... نیز به‌طور کامل ویران شد.
لازم به ذکر است که قدرت گرفتن فرقه وهابی در عربستان، از ناگوارترین حوادث تاریخ اسلام در قرن چهاردهم هجری است.
روایاتی از حضرت ختمی مرتبت پیرامون جایگاه اهل بیت(ع) و فرجام دشمنان
نفرین خانمان‌سوز 
پیامبر خدا(ص) در روایاتی می‌فرمایند: «وَیلٌ لِأَعداءِ أهلِ بَیتِی المُستَأثِرینَ عَلَیهِم، لا نالَتهُم شَفاعَتی، ولا رَأَوا جَنَّةَ رَبّی»؛ واى بر دشمنان و اختصاص‌دهندگان حقوق اهل بیت من به خود، شفاعتم نصیب آنان مباد و بهشت پروردگارم را نبینند.(أمالی الشجری: ۱/ ۱۵۴)
آزاردهندگان خداوند
«مَن آذانی فی أهلی فَقَد آذَى اللّهَ»؛ هر که با آزردن اهل بیتم مرا بیازارد، هر آینه خدا را آزرده است.(کنزالعمّال: ۱۲/ ۱۰۳/ ۳۴۱۹۷)
بهشت بر ستم‌کنندگان اهل بیت حرام است
«حُرِّمَتِ الجَنَّةُ عَلى مَن ظَلَمَ أهلَ بَیتی وآذانی فی عِترَتی»؛ بهشت بر کسى که به اهل بیت من ستم کند و با آزردن عترتم مرا بیازارد، حرام شده است. (تفسیر القرطبی: ۱۶/ ۲۲)
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام
captcha