وقف یک چشمه آب شرب در بانه
کد خبر: 3818602
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

وقف یک چشمه آب شرب در بانه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: واقف خیراندیش ۶ دانگ یک چشمه آب شرب در روستای بوالحسن بانه را وقف کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از ثبت دهمین وقف جدید سال ۹۸ این استان در شهرستان بانه خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش آقای ناجی شریفی ۶ دانگ یک چشمه آب شرب را در روستای بوالحسن بانه با نیت تأمین آب شرب مسجد و مدرسه روستا وقف کرد.
وی افزود: با توجه به نبود آب شرب برای مدرسه روستای بوالحسن بانه دانش‌آموزان با مشکلات فراوانی مواجه بوده و برای نوشیدن آب به منزل‌های خود مراجعه می‌کردند و با وقف این واقف خیر اندیش در حال حاضر این مسئله حل و فصل شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به ارزش ۱۰۰ میلیون ریالی این موقوفه جدید عنوان کرد: این وقف شگفت انگیز با نیت تاثیرگذار وکاربردی می‌تواند تا حدزیادی مشکل تامین آب نمازگزاران و دانش آموزان روستا را حل وفصل کند واین از برکات سنت حسنه وقف است که فرصتی را مهیا می کند که خیرین بتوانند باقیات الصالحاتی برای خود به یادگار گذاشته و تاثیری درحل مشکلات جامعه داشته باشند.
وی یادآور شد: یکی از انواع وقف، وقف خرد است به این معنی که هرکس با توان مالی می‌تواند با وقف حداقل داشته‌های خودرا نیز در راه خدا وکمک به نیازمندان وهر نیت خیر دیگری قدمی بردارد.
انتهای پیام

captcha