ادامه آزادسازی زندانیان طالبان در افغانستان
کد خبر: 3818605
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

ادامه آزادسازی زندانیان طالبان در افغانستان

گروه بین‌الملل ــ پس از دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 900 نفر از زندانیان طالبان از زندان‌های حکومتی، 170 نفر از این افراد شبانه از زندان پلچرخی کابل (پایتخت افغانستان) آزاد شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ این زندانیان به جرم عضویت در گروه طالبان و همکاری با آن به چند سال‌ زندان محکوم شده بودند که قرار است به فرمان اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور و به منظور ترغیب این گروه برای پیوستن به روند صلح آزاد شوند.

170 زندانی طالبان نیز در همین راستا شب گذشته 20 خرداد (10 ژوئن) آزاد شده‌اند.

یک منبع امنیتی به طلوع‌نیوز (رسانه دیگری در افغانستان) گفت که امروز 21 خرداد (11 ژوئن) نیز 130 نفر دیگر از زندانیان طالبان از پلچرخی آزاد می‌شوند.

گفتنی است، روز گذشته 20 خرداد (10 ژوئن) نیز به دستور غنی 38 نفر از زندانیان گروه طالبان در هرات (استانی در مرز ایران) آزاد شدند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان اخیراً در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرده بود که 900 نفر زندانی که قرار است توسط حکومت آزاد شوند، از بازداشت شدگان گروه طالبان هستند.

وی افزود: حکومت افغانستان 80 درصد اطمینان دارد که این زندانیان هرگز به میدان جنگ با نیروهای امنیتی این کشور باز نمی‌گردند.

روند آزادی زندانیان طالبان در حالی آغاز شده است که برخی از مقامات امنیتی باور دارند که این کار به روحیه سربازان افغانستان در میدان‌های جنگ آسیب می‌زند. این در حالی است که هر روز شاهد انفجار بمب و کشتار مردم افغانستان به دست طالبان در شهرهای مختلف این کشور هستیم.

انتهای پیام

captcha