سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی مورد تأیید نیست
کد خبر: 3818635
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی مورد تأیید نیست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان آنکه ممهور بودن گوشت به مهر و برچسب دامپزشکی خبر از سلامت کامل آن می‌دهد گفت: دامپزشکی ضامن سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی نیست.

سلامت گوشت‌های فاقد مهر و برچسب بهداشتی مورد تایید نیستبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی اکبر حدادزاده، مدیرکل دامپزشکی استان یزد بر سلامت گوشت‌های دارای مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی تأکید و از شهروندان خواست هنگام تهیه گوشت مصرفی خود، با دقت به این مهم، تضمین کننده سلامت خود و خانواده شان باشند.
حدادزاده گفت: گوشت دام‌های با منشأ تأمین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز، می‌تواند در فصل گرم سال عامل انتقال بیماری‌های کشنده از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باشد و کشتارگاه‌ها با ایجاد شرایط نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح و انجام پیش سرد گذاری لاشه‌ها، تضمین کننده سلامت گوشت هستند.
وی بیان کرد: هنگام ذبح در کشتارگاه وضعیت سلامت دام قبل و بعد از كشتار از حیث وجود بیماری‌ها مورد بازرسی از سوی کارشناسان دامپزشکی قرار گرفته و در صورت مشاهده علایم بیماری زا از چرخه كشتار و مصرف حذف می‌شوند.
حدادزاده با بیان آنكه کشتارگاه‌ها متضمن سلامت گوشت مصرفی شهروندان است گفت: كشتار دام خارج از كشتارگاه، خلاف و فعالان كشتار غیرمجاز و عرضه گوشت در شرایط غیر بهداشتی زمینه ساز شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و عامل به مخاطره انداختن بهداشت عمومی جامعه هستند که در صورت مشاهده برخورد جدی و قانونی با آنان صورت می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان آنکه شهروندان تکمیل کننده خدمت رسانی دامپزشکی است تصریح کرد: سامانه تلفنی 1512 پاسخگوی مردم و آماده دریافت شکایات و نظرات این عزیزان ست.

انتهای پیام

 

captcha