امروز المصطفی بیش از گذشته نیازمند مدیران با درایت است
کد خبر: 3818698
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
جانشین رئیس المصطفی:

امروز المصطفی بیش از گذشته نیازمند مدیران با درایت است

گروه حوزه‌های علمیه ــ جامعةالمصطفی امروز بیش از گذشته به مدیران با درایتی نیاز دارد تا بتوانند با کمترین امکانات، بهترین دست‌آوردها را ارائه کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین خالق‌پور در مراسم تودیع و معارفه رئیس مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی در مدرسه مرعشیه قم اظهار کرد: این مؤسسه که در مدرسه مبارکه مرعشیه بنا نهاده شده است، جایگاه معنوی ویژه‌ای دارد و مسئولان آن نیز همواره با انگیزه‌های درخشان دینی، اخلاقی و عبادی، در اداره این مجموعه کوشا بوده‌اند.
وی با تقدیر از زحمات «حجت‌الاسلام والمسلمین عرب‌خراسانی» در مدت تصدی مدیریت مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی، ابراز کرد: مدیریت اخلاقی، باصفا، پرانگیزه و پرانرژی، به همراه زکاوت و دوراندیشی، از ویژگی‌های مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین عرب‌خراسانی بوده است و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت داریم. «حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد» نیز که مدیری صاحب اندیشه، فاضل، خوش‌فکر، جوان و باتجربه به شمار می‌آید، ان‌شاءالله با همراهی مدیران گروه‌ها، استادان و همه مسئولان مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی، در ادامه مسیر پیشرفت و گسترش این مجموعه موفق خواهد بود.
خالق‌پور با اشاره به دست‌آوردهای علمی و آموزشی جامعةالمصطفی در سراسر جهان، یادآور شد: جامعةالمصطفی امروز بیش از گذشته به مدیران با درایتی نیاز دارد تا بتوانند با کمترین امکانات، بهترین دست‌آوردها را ارائه کنند.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عرب‌خراسانی، ضمن تشکر از همراهی همه مسئولان و استادان مؤسسه آموزش زبان و فرهنگ‌شناسی، به ارائه گزارشی از دست‌آوردهای این مؤسسه در سال‌های اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز بیش از هزار نفر در مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی المصطفی در حال تحصیل هستند که با اجرای طرح تحول آموزشی المصطفی و تبدیل این مرکز به مجتمع آموزشی، رشد بیشتری را شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به درخشش مؤسسه در اخذ رتبه‌های برتر پژوهشی و تربیتی، تصریح کرد: در سالیان اخیر، زبان‌های جدیدی به گروه‌های آموزشی مؤسسه افزوده شده است که شامل زبان ژاپنی، کره ای، آلمانی، چینی، روسی و... می‌شود.
عرب‌خراسانی، در پایان، مجاورت با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مرقد «مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی» را از ویژگی‌های معنوی ممتاز مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی برشمرد و برای حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد در سمت مدیریت این مؤسسه آرزوی موفقیت کرد.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد، رئیس جدید مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی، در سخنان خود با تقدیر از مدیران گذشته این مؤسسه، به ویژه مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی، بنیان‌گذار مدرسه مرعشیه، اظهار کرد: المصطفی فرصتی بی‌نظیر برای انتقال فرهنگ اهل‌بیت(ع) در دنیا پدید آورد که آرزوی علما و بزرگان ما در گذشته بوده است. تربیت فکر و منابع انسانی قابل برای دنیایی که امروز مشتاق اسلام حقیقی و علوم الهی است، رسالت مهمی است که در گام دوم انقلاب، باید پررنگ‌تر از گذشته بدان پرداخته شود.
وی دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را پرچم‌دار نشر معارف اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان دانست و ابراز کرد: با حضور نیروهای تربیت‌یافته مکتب اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان، حرکت عظیمی آغاز شده که نتایج آن در چهار گوشه جهان پدیدار گشته است.
رئیس جدید مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی المصطفی، تبدیل این مؤسسه را به مجتمع آموزشی، گام بزرگی برای تحقق اهداف پیش‌ رو دانست و ابراز کرد: از آن جا که وظیفه مؤسسه زبان و فرهنگ‌شناسی، ایجاد چارچوب‌های زبانی است که برای ارائه علم و اندیشه خود به جهان ناگزیر از آن هستیم، باید نگاه ویژه‌ای در جهت رشد و توسعه این مجموعه اتخاذ شود.
ساجد در پایان با اشاره به تجربیات ارزشمند مدیران پیشین این مؤسسه، اظهار امیدواری کرد زمینه مناسب برای استفاده از این تجربیات در مسیر پیشرفت و گسترش مجتمع زبان و فرهنگ‌شناسی فراهم شود.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین عرب‌خراسانی، حکم رئیس حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد اعطا شد.
انتهای پیام

captcha