سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری بیش از سایر بخش‌هاست
کد خبر: 3818708
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری بیش از سایر بخش‌هاست

گروه فرهنگی ــ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری بیش از سایر بخش‌هاست؛ ویژگی گردشگری کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد است؛ صنعتی که ظرفیت آن به وفور در سیستان و بلوچستان یافت می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار، شب گذشته، 21 خردادماه در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری استان که در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری، صنعتی سودآور است که باید مورد توجه همه قرار داشته باشد تا شرایط برای حضور مسافران فراهم شود.
وی ادامه داد: سرعت ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری بیش از سایر بخش‌هاست؛ ویژگی گردشگری کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد است؛ صنعتی که ظرفیت آن به وفور در سیستان و بلوچستان یافت می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب، دارای آثار باستانی، تاریخی و طبیعی بی‌نظیری است که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.
وی افزود: توجه به بخش گردشگری منجر به ایجاد اشتغال و توسعه این منطقه محروم می‌شود و باید دولت با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌ها را تأمین و زمینه حضور گردشگران را فراهم کند.
موهبتی اظهار کرد: گردشگری صنعتی است که با کمترین سرمایه، بیشترین درآمد و اشتغال را نصیب استان می‌کند زیرا همه چیز از جمله آثار و اماکن باستانی و تاریخی و طبیعی برای این کار در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه جذب و حمایت از سرمایه‌گذار از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید مورد توجه مسئولان باشد، افزود: نباید موانعی بر سر راه فعالان گردشگری وجود داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواست تا هر دو ماه یک بار سفری به این استان داشته باشند تا بتوان مسائل و مشکلات را بهتر پیگیری کرد.

انتهای پیام

captcha