شلیک موشکی یمن به فرودگاه عربستان
کد خبر: 3818730
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

شلیک موشکی یمن به فرودگاه عربستان

گروه بین‌الملل ـ یگان موشکی ارتش یمن بامداد امروز با شلیک یک فروند موشک بالدار از نوع «کروز»، فرودگاه بین‌المللی شهر «ابها» واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المسیرة نت»؛ یگان موشکی وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد امروز، 22 خردادماه، با شلیک یک فروند موشک بالدار «کروز»، فرودگاه بین‌المللی شهر «ابها» واقع در منطقه «عسیر» عربستان را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی یمن اعلام کرد که این موشک دقیقا به هدف موردنظر اصابت کرده و در پی شلیک این موشک، پروازهای فرودگاه أبها به حالت تعلیق درآمده است.

این برای دومین بار است که یگان ارتش موشکی یمن از موشک کروز استفاده می‌کند و نخستین بار یگان موشکی ارتش یمن در دسامبر 2017 با یک فروند موشک کروز نیروگاه هسته‌ای «براکة» در نزدیکی شهر ابوظبی، پایتخت امارات را هدف قرار داده بود.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز به غیرنظامیان در عربستان و امارات هشدار داده بود که از مراکز و تأسیسات نظامی و زیرساخت‌های حیاتی این دو کشور فاصله بگیرند.

وی گفت: نیروهای مسلح یمن قدرت انجام چند عملیات همزمان براساس گزینه‌های موجود، در زمان و مکان مشخص را دارند.

همچنین «علی القحوم» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن نیز در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که در صورت ادامه تعطیلی فرودگاه‌های یمن، فرودگاه‌های کشورهای متجاوز نیز تعطیل می‌شوند.

وی گفت: متجاوزان باید به جنگ یمن پایان دهند، زیرا در غیر این صورت، ارتش یمن، اهداف زیادی را بمباران می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha