گذری بر فعالیت‌های جامعة المصطفی اوگاندا در رمضان
کد خبر: 3818786
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

گذری بر فعالیت‌های جامعة المصطفی اوگاندا در رمضان

گروه بین‌الملل ــ نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در اوگاندا در ماه رمضان فعالیت‌های گوناگونی برای علاقمندان اجرا کرد که از آن جمله برگزاری محافل انس با قرآن بود.

حجت‌الاسلام محمد بکائی، نماینده جامعه المصطفی (ص) العالمیه در اوگاندا در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌هایی که این نهاد در کامپالا، پایتخت اوگاندا، انجام می‌دهد، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به فعالیت‌هایی اشاره کرد که در ماه رمضان انجام شد.

وی افزود: در طول این ماه،‌ 15 شب جلسه سخنرانی درباره برکات و عظمت ماه رمضان برگزار کردیم. قرائت ادعیه رمضان از جمله دعای سحر، ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این راستا انجام دادیم.

بکائی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن در شب‌های ماه رمضان یاد کرد و گفت: حسین چاقمی، قاری اعزامی ایران به اوگاندا نیز در این محافل به قرائت قرآن می‌پرداخت. همچنین برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در کامپالا از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این راستا بود.

جمهوری اوگاندا کشوری در حاشیه دریاچه ویکتوریا در آفریقاست که در همسایگی سودان جنوبی، کنگو، رواندا، بروندی، تانزانیا و کنیا قرار دارد. 12 درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha