نیروی انتظامی با هیچ گروهی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند
کد خبر: 3818839
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

نیروی انتظامی با هیچ گروهی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند

گروه اجتماعی ــ فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی جای عرض اندام اراذل و اوباش و گروه‌های سلفی و تکفیری نیست، گفت: نیروی انتظامی با هیچ گروه و جناحی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند.

نیروی انتظامی با هیچ گروهی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند

به گزارش ایكنا از فارس، سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی امروز، 22 خردادماه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید نیروی انتظامی فارس ضمن گرامیداشت یاد شهدای گلگون کفن فارس گفت: استان فارس بیش از 15 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب و امنیت مردم کرده است و حدود 970 نفر از این شهدا مربوط به نیروی انتظامی است که بیش از 60 درصد در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و مابقی برای نظم و امنیت کشور در اقصی نقاط این سرزمین پهناور به شهادت رسیدند.

تقدیم 970 شهید ناجا به انقلاب
وی با بیان اینكه استان فارس ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: فارس، استانی پهناور و اثرگذار در کشور از بعد امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و تأثیرگذار با مردمی فرهنگی و فهیم است كه شأن این مردم بزرگوار امنیتی با ثبات و مثال‌زدنی است و بحمد الهی با مجاهدت‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته به برکت شهدا و همت مردم و مسئولان، امروز امنیت بسیار خوبی در فارس برقرار است.
اشتری با تصریح اینكه جرایم خشن در برخی از سال‌ها به 350 فقره در سال می‌رسید اما امروز کمتر از 20 یا 15 فقره است، گفت: اگر مروری کنیم می‌بینیم تمام آن شرارت‌ها و تهدیدها و آسیب‌هایی که خصوصاً در جرایم خشن داشتیم با لطف و عنایت الهی و همت همکاران با اقتدار توأم با هوشمندی و درایت برخورد شد.

امنیت مثال‌زدنی در كشور وجود دارد
فرمانده ناجا با تأكید بر اینكه امنیت مثال‌زدنی در اقصی نقاط كشور وجود دارد، گفت:‌ در موقعیتی قرار داریم كه آمریكایی‌ها با شرارت ایادی خود را در برخی از كشورها فرستادند و مشاهده كردیم كه گروه‌های سلفی و تكفیری چه جنایت‌هایی انجام دادند و همه این‌ها برای آن بود كه كشور ایران را ناامن كنند ولی به قوه الهی و هدایت‌های فرمانده کل قوا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در داخل و خارج و هوشیاری مردم همه توطئه‌ها خنثی شد.

جمهوری اسلامی امنیت منطقه را فراهم كرده است
وی با بیان اینكه امروز افتخار جمهوری اسلامی این است که توانسته هم امنیت را در داخل كشور مستقر کند هم در کشورهای همسایه و منطقه گفت: توطئه‌ای كه استكبار جهانی برای كشورمان در منطقه داشت این بود كه طی یكی دو سال بی‌ثباتی و ناامنی و بی‌نظمی را در حد اعلا بیاورد كه نمونه آن را در سوریه و عراق دیدیم كه چه كردند و به هیچكس رحم نكردند و دنبال این بودند كه این وضعیت را به داخل ایران اسلامی هم بیاورند اما نتوانستند.
فرمانده ناجا اظهار كرد: امروز نیروی انتظامی، نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش، دستگاه قضایی و امنیتی همگی با اراده و محکم برای برخورد با هرگونه ناامنی ایستاده‌اند و اگر هر از گاهی تحرکات مذبوحانه می‌بینیم با هوشیاری با آن‌ها برخورد می‌شود.

ایران جای عرض اندام گروه‌های سلفی نیست
اشتری با تأكید بر این نكته كه جمهوری اسلامی جای عرض اندام اراذل و اوباش و گروه‌های سلفی و تکفیری نیست، به شهادت امام جمعه كازرون اشاره كرد و گفت: شهادت یك روحانی، مردمی، دلسوز ملت و با مردم رخ داد و كمتر از 4 ساعت نیروی انتظامی قاتل امام جمعه كازرون را دستگیر كردند و تحویل دستگاه قضایی دادند.
وی با بیان اینكه نیروی انتظامی با هیچ گروه و جناحی سر موضوع امنیت معامله نمی‌کند، گفت:‌ روزانه عمیات‌های متعددی در کشور انجام می‌دهیم که برخی منعکس و برخی انعكاس دداه نمی‌شود ولی باید بدانیم كه دشمن قدرت عرض اندام ندارد.

آمار كشف جرایم در فارس بالاست
فرمانده ناجا با تصریح اینكه اگر جرمی اتفاق بیفتد ما می‌توانیم سریع آن را شناسایی و با آن برخورد كنیم، آمار كشف وقوع جرم توسط ناجا در فارس را بسیار رضایتمندانه توصیف كرد و گفت: حتی گاها اوقات آمار كشف جرائم بیشتر از وقوع آن است زیرا جرائم سال‌های گذشته هم را كشف می‌كنند.
اشتری، امنیت كشور را در وضع مناسبی ارزیابی كرد و گفت:‌ با اشراف اطلاعاتی و قدرت پیش‌بینی از وقوع جرائم پیشگیری كرده و با آن‌ها مقابله می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم كسانی آرامش،‌ آسایش و احساس امنیت مردم را كه سرمایه بسیار بزرگی است را به مخاطره بیندازند.

به شدت با قاچاق كالا مبارزه می‌كنیم
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به شعار سال اشاره كرد و گفت: در حوزه اقتصادی یكی از وظایف نیروی انتظامی تلاش برای تحقق شعار سال كه رونق تولید است می‌باشد لذا در این راستا با ورود كالاهای قاچاق به كشور و همچنین از خروج كالاهای مورد نیاز مقابله می‌كنیم.
اشتری این نكته را یادآور شد كه استان فارس در مسیر کالای قاچاق قرار دارد زیرا به مرزهای آبی كشور نزدیک است که مبارزه با قاچای كالا جزو اولویت ما در استان است همچنین در بحث مبارزه با ورود مواد مخدر و توزیع آن کشفیاتی خوبی در فارس داشتیم که گزارشات امیدوارکننده‌ای دارند.
فرمانده نیروی انتظامی بیان كرد: در بحث ترافیكی نیز چون فارس با چند استان مجاور بوده و قطب گردشگری كشورمان است لذا یكی از اولویت‌های ما ارتقای فرهنگ ترافیكی و جلوگیری از تصادفات است كه در 3 ماه نخست سال جاری 30 درصد كاهش جان‌باختگان ناشی از تصادف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در فارس داشتیم.

اعتبارات بیشتری به ناجا اختصاص یابد
وی با بیان اینكه مجمع نمایندگان فارس فعالیت خوبی در زمینه حمایت از امنیت دارند، گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم كه با توجه به حساسیت كار و گستردگی و تنوع كار نیروی انتظامی بودجه و اعتبارات بیشتری به ناجا اختصاص دهند چراكه بودجه فعلی تنها خرج حقوق می‌شود و باید فكری در این زمینه كنیم.
اشتری تأكید كرد: امروز حمایت از نیروی انتظامی یعنی حمایت از مردم و ارتقای امنیت و خیران امنیت‌ساز بدانندهر گامی در این جهت بردارند برای آرامش و آسایش مردم و خانواده‌ها برداشته‌اند.
فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی کاملاً در خدمت مردم است یعنی سازمانی است که هیچ امکاناتی برای خودش نمی‌خواهد بلكه برای انجام مأموریت بهتر می‌خواهد که باید این کمک و اهتمامی که در نمایندگان و استان شورای تأمین و مسئولان است ارتقا پیدا کند.

اعتماد مردم به ناجا افزایش یافته است
وی با بیان اینكه طبق نظرسنجی‌های انجام شده توسط مؤسسات مجاز افكارسنجی در كشور، اعتماد و اطمینان مردم به نیروی انتظامی ارتقا پیدا كرده است، گفت: این ارتقا تفاوت معنی‌داری نسبت به سال‌های گذشته داشته است كه برای ما یك سرمایه ملی است.
اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث تودیع و معارفه اشاره كرد و گفت: بحمد الهی سردار گودرزی در طی 5 سال فعالیت در ناجا اقدامات خوب و شاخصی انجام دادند كه موجب رضایت مردم و مسئولان و پرسنل نیروی انتظامی شده است و جای تقدیر دارد و به همین دلیل وی را به عنوان جانشین فرماندهی كل مرزبانی نیروی انتظامی منصوب می‌كنیم.
وی همچنین سردار حبیبی جانشین سردار گودرزی را یكی از فرماندهان لایق، خوب، ولایی، جهادی، اهل تعامل و دلسوز كاركنان معرفی كرد و گفت: مطمئنیم كه با حمایت مسئولان و همكاران سردار حبیبی هم در فارس موفق خواهند بود.
فرمانده ناجا بیان كرد: فرمانده كل قوا توصیه‌ای در خصوص معیشت و صیانت از كاركنان داشتند كه امروز قرارگاه صیانتی اعلام می‌كند ارتقای معنویت و حرفه‌ای شدن در ناجا رو به رشد است.
وی گفت: تلاش می‌كنیم تا امسال اقدامات خوبی برای معیشت كاركنان برداریم گرچه دستمان خالی است اما مسئولان كمك خواهند كرد تا جبران خلأ و عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه داشته باشیم
انتهای پیام

captcha