مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکا سرلوحه فعالیت‌ها باشد
کد خبر: 3818883
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکا سرلوحه فعالیت‌ها باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی تأکید کرد: باید سیاست مقاومت را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با زورگویی آمریکا و اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری ایثار، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای مدیران این بنیاد پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ضمن تشکر از اقدامات انجام شده برای ارائه سهام برخی شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه، گفت: حضور در بازار سرمایه و ارائه سهام شرکت‌های تابعه در فرابورس برای شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی تابعه بنیاد یک ضرورت است، چراکه حضور در این بازارها علاوه بر جلب سرمایه و مشارکت شهروندان موجب شفاف‌سازی بیشتر و نظارت بیرونی هم می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و ضرورت مقاومت در برابر فشارهای خارجی و زورگویی آمریکا، باید صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کمک کردن به بهبود شرایط اقتصادی کشور و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور قرار دهیم و سیاست مقاومت را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با زورگویی آمریکا و اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های سازمان‌های اقتصادی برای حل مشکلات ایثارگران به‌ویژه اشتغال آنان، در خصوص تکمیل پروژه‌های موجود، گفت: در جهت تکمیل نهایی این پروژه‌ها می‌توان از مشارکت بخش خصوصی استفاده بیشتری کرد. همچنین لازم است از توسعه فعالیت‌های جدید در شرکت‌های اقتصادی و افزایش حجم ساختارها خودداری شود.
معاون رئیس جمهور همچنین با تقدیر از اقدامات سازمان اقتصادی کوثر برای کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: واحدهای تابعه بنیاد باید در خصوص رسیدگی به ایثارگران سیل‌زده سرعت عمل بیشتری داشته باشند و با توجه به شرایط دشوار سیل‌زدگان به‌ویژه در استان خوزستان باید مواردی از جمله پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، وام اشتغال، جبران خسارات از طریق شرکت بیمه طرف قرارداد و سایر تسهیلات سریعاً پیگیری و به نتیجه برسد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها و حسابرسی داخل سازمان برای شفاف‌سازی فرآیندها، بر ارائه خدمات بیشتر در مناطق محروم و به‌کارگیری ایثارگران و اولویت دادن به فارغ‌التحصیلان ایثارگر در اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

مسعود اکبری
انتهای پیام

captcha