نگاهی به فعالیت‌های مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بروجرد
کد خبر: 3818896
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

نگاهی به فعالیت‌های مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بروجرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله حضرت زهرا(س) بروجرد در زمینه آموزش حفظ قرآن ویژه آقایان فعالیت دارد.

نگاهی به فعالیت‌های مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله حضرت زهرا(س) بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، شهرستان بروجرد مهد پرورش قریب‌به 700 مجتهد و عالم بزرگ است که در رأس ایشان، مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی فخر عالم اسلام و جهان تشیع قرار دارد. عالمان بزرگی همچون آیت‌الله نجفی، آیت‌الله غروی، علامه بحرالعلوم و همچنین اساتید علم و ادب ازجمله شهیدی و آیتی از تربیت‌یافتگان دیار بروجرد هستند و به همین سبب، این شهرستان به دارالمؤمنین شهره شده است، از جهت منطقه آب و هوایی وزیبایی طبیعت مشهور به چهار فصل معروف و زبانزد است.
مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله حضرت زهرا(س) بروجرد واقع در شهرک مخابرات، پشت کارخانه داروسازی داملران، مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه آموزش حفظ قرآن ویژه آقایان فعالیت دارد.
از امتیازات مدرسه حفظ تخصصی کل قرآن‌کریم حضرت زهرا(س) شهرستان بروجرد می‎توان به استفاده هفتگی از سالن فوتسال، طب سنتی و اسلامی رایگان و حجامت درمانی در طول دوره توسط شاگردان خیراندیش، مجهز بودن به کتابخانه و تفسیر، برخورداری از مکان مناسب برای مطالعه و حفظ، زیارت قبور شهدا به‌صورت مداوم و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و جانبازان، اردوی سد دز و مناطق عملیاتی جنوب، اردوی معنوی قم ـ جمکران و دیدار با مراجع معظم، محفل‌پروری قرآن‌آموزان جهت شرکت در مسابقات و محافل قرآنی اشاره کرد.
در این مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم حافظانی پرورش یافته‌اند که ازجمله آن‌ها می‎توان از مهدی بیرانوند، به‌عنوان چهره قرآنی و ورزشی نفر اول مسابقات استانی و راه‌یافته به مسابقات کشوری، حجت پیش‌داد جز حفاظ برتر حوزه علمیه‌های خوزستان و در حال تکمیل حفظ نهج‌البلاغه،
علی پناهی، حافظ کل قرآن‌کریم و در حال تکمیل حفظ نهج‌البلاغه، مجید کاظمی، حافظ برتر دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی(ره)و در حال تکمیل حفظ صحیفه‌سجادیه، کریمی، حافظ کل و موفق به اخذ لیسانس علوم قرآنی، دانیال ترکاشوند و علی روشن‌زاده نام برد.
از دیگر مزایا و خصوصیات این مرکز تخصصی حفظ قرآن به پخش فیلم سینمایی و مستندهای بصیرت‌افزایی، استفاده از مفسر ان ممتاز ازجمله گرانقدر حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر دهقان، صاحب تفسیر «نسیم رحمت» و مؤلف بیش‌از 60 جلد کتاب در عناوین مختلف، حضور روحانیون به‌عنوان اساتید حفظ و مسئول آموزش در این مرکز، بهره‌گیری از اساتید اخلاق به‌صورت مستمر در طول دوره همچون حجت‌الاسلام سعیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم و کلاس خطاطی رایگان اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha