وجب به وجب خاک مریوان نصیحت‌های به جا مانده از شهداست
کد خبر: 3818911
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

وجب به وجب خاک مریوان نصیحت‌های به جا مانده از شهداست

گروه سیاسی ــ امام جمعه مریوان گفت: برای ما افتخار است که وجب به وجب خاک شهرستان مریوان یاد و خاطره و نصیحت‌های به جا مانده از شهداست.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان، در اجلاسیه شهدای شهرستان مریوان، که امروز، 22 خردادماه در سالن 1200 نفری مریوان برگزار شد، اظهار کرد: حضور مسئولانی که در این اجلاسیه از راه دور و نزدیک آمده اند بسیار ارزشمند است.
وی افزود: برگزاری این دست برنامه ها گامی در راستای زنده نگهداشتن ارزش‌ها و حرکتی برای ترویج گفتمان شهید و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.
امام جمعه مریوان عنوان کرد: آرامش و امنیت امروز ما بهره و ثمره خون شهیدان و ایثارگرانی است که از جان خود گذشتند و جان فشانی کردند.
وی بیان کرد: مردم مریوان روزهای سخت و ناامنی را قبل و در سال های جنگ تحمیلی تحمل و تجربه کرده اند و به همین خاطر امنیت امروز را به خوبی قدر می‌دانند.
وی اعلام کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ارزش بزرگ و رفیعی برای مقام شهادت و ایثارگران قائل شده است و جایگاه ویژه و منحصر به فردی برای شهدا قرار داده و همچنین پیامبران را زنده و رفیع وصف کرده است.
ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه انسان با ایثارگری به شهادت می رسد، ذکر کرد: برای ما افتخار است که وجب به وجب خاک شهرستان مریوان یاد و خاطره و نصیحت‌های به جا مانده از شهدا است.
وی، یادآور شد: افرادی که در راه خداوند شهید می‌شوند، زنده و نزد خداوند روزی می‌خورند و در روز قیامت این افراد در کنار خانواده‌هایشان هستند و این جزای شهیدان بزرگوار است.
ارتیکاس اقبال، سرپرست فرماندار مریوان اظهار کرد: امنیت و آرامش به وجود آمده در کشور ما نتیجه و ثمره خون شهیدانی است که در دوران انقلاب خون پاک خود را فدا کردند.
وی عنوان کرد: امروز در اجلاسیه شهدای مریوان ما میزبان جمعی از خانواده شهدا هستیم امیدواریم این برنامه که برای یاد و گرامی داشت شهدا است مورد قبول خداوند واقع شود .
مردم مریوان مثال‌زدنی‌ترین مقاومت در برابر دشمن را داشتند

سرپرست فرمانداری مریوان، بیان کرد: مردم کردستان به خصوص شهرستان مریوان مثال زدنی‌ترین مقاومت در برابر دشمن را داشتند چرا که کردستان در داخل و خارج در دو عملیات بسیار سخت با دشمنان جنگیدند.
وی با اشاره به اینکه امنیت و ثبات امروز حاصل رشادت این شهیدان است و در این راستا خانواده‌هایشان بسیار رنج را تحمل کردند، یادآور شد: مسئولان هر کاری برای خانواده‌های شهدا انجام بدهند کم است چرا که آنها حق زیادی بر گردن ما دارند.
انتهای پیام

captcha