بهره‌مندی از دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی در طرح نشاط معنوی
کد خبر: 3818947
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

بهره‌مندی از دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی در طرح نشاط معنوی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اوقاف مازندران‌ گفت: در طرح نشاط معنوی از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی بهره گرفته می‌شود.

بهره‌گیری از دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی در طرح نشاط معنویبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز، 22 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏ که سرمایه‌های گرانبهای این مرزو بوم‌ هستند، امری لازم و ضروری است و می‌بایست تمامی نیروهای دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

وی افزود: اگر نیروهای خودی، برای آینده‌سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.

قربانی تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده‌اند، وظیفه‌ای مهم برعهده داشته که امید است با اجرای هوشمندانه برنامه «طرح نشاط معنوی» بتوانیم با دسیسه‌های فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.

قربانی اهداف طرح نشاط معنوی را جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبان طرح را ۲۵ خرداد لغایت ۱۲ تیر ۹۸ و  زمان شروع کلاس‌های طرح را ۱۳ تیرماه ، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین طرح دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال می‌باشند، افزود: طرح نشاط معنوی ۲۹ مردادماه مصادف با عید سعید غدیر پایان می‌یابد.

قربانی با تبیین سه شیوه اجرایی طرح تابستانی نشاط معنوی، ادامه داد: در شیوه مشارکتی با تعامل با نهادهایی از قبیل: بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های خودجوش فرهنگی و... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین شیوه، اردویی، آموزشی، فرهنگی است، افزود: در این شیوه، بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آنها اقدام می‌شود و در این شیوه می‌توان دانش آموزان ثبت نام شده در بقاع متبرکه دیگر و یا مشارکت کنندگان در طرح‌های مشابه دیگر نهادها، در قالب یک اردوی یک روزه، ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغین بهره‌مند شوند.

قربانی گفت: سومین شیوه طبق سنوات گذشته، کلاس‌ها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای گروه‌های سنی مختلف به تفکیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محتوای به کار گرفته در طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی شامل؛ معارفی ( قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی و ...)، مهار‌ت‌های ده گانه زندگی(مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس و...) و فنی و هنری(نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی، کار با ابزار و آموزش تعمیرات وسایل منزل و...)  است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران تصریح کرد: در طرح نشاط معنوی از ظرفیت مبلغین اعزامی و بومی، مربیان سبک زندگی اسلامی(آقایان و بانوانی که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در قم آموزش دیده‌اند) و دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی بهره گیری می‌شود.

انتهای پیام

captcha