«قرآن‌کاوی رایانشی» نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3818956
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
در قالب پنل علمی؛

«قرآن‌کاوی رایانشی» نقد و بررسی می‌شود

گروه دانشگاه ــ پنل «نقد و بررسی قرآن‌کاوی رایانشی» روز دوشنبه ۲۷ خردادماه در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این پنل به همت علیرضا طالب‌پور به عنوان برگزارکننده آن و با حضور بهروز مینایی، محمدرضا فقیهی حبیب‌آبادی، بابک خدادوست، قاسم درزی و فرزانه روحانی مشهدی، روز دوشنبه ۲۷ خردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار ابوریحان دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
 
در اطلاعیه برگزاری این پنل علمی آمده است: کاوش و تحقیق در قرآن با رایانه موضوع مهمی است که از ابعاد مختلف می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. تلاش برای یافتن نظم ویژه در حروف، کلمات، عبارات، وزن و موسیقی قرآن از یک طرف و تلاش برای فهم بهتر قرآن از طریق نگاه سیستمی، ساختاری و شبکه‌ای به آیات و مفاهیم قرآن از طرف دیگر دو نگاه عمده‌ای است که در این موضوع وجود دارد.

همچنین با ابزار‌های پردازش زبان طبیعی می‌توان به کمی کردن مفاهیمی همچون زیبایی متن فکر کرد تا بتوان متن قرآن را با دیگر متون مقایسه کرد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای شرکت در این پنل می‌توانند به و‌ب‌سایت جشنواره بهکامپ به نشانی www.behcomp.ir مراجعه کنند.
ارسالی/نقد و بررسی «قرآن کاوی رایانشی» انجام می‌شود
انتهای پیام
captcha