فاز اول راه آهن ایلام در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 3818965
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

فاز اول راه آهن ایلام در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به کلنگ‌زنی فاز اول پروژه راه آهن ایلام در سفر رئیس‌جمهور گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

فاز اول راه آهن ایلام در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، علی‌اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام امروز، بیست و دوم خرداد ماه در نشست اخلاق مدیران که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ایلام، 69 کیلومتر بزرگراه، به ارزش 200 میلیارد تومان، 18 کیلومتر راه اصلی به ارزش 70 میلیارد تومان و 50 کیلومتر راه روستایی به ارزش 25 میلیارد تومان در مجموع 140 کیلومتر به ارزش 300 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه  5 هزار متر مربع ساختمان دولتی به ارزش 20 میلیارد تومان و 1132 واحد مسکن مهر به ارزش 77 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، گفت: ارزش ریالی پروژه های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۳۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز اتصال استان به شبکه بزرگراه کشور، در سفر رئیس جمهور، خبر داد و گفت: از سال 1397 تاکنون، حدود 44 کیلومتر بزرگراه به ارزش ریالی 180 میلیارد تومان، 25 کیلومتر راه اصلی به ارزش 65 میلیارد تومان، 17 کیلومتر راه فرعی به ارزش 26 میلیارد تومان، 166 کیلومتر راه روستایی به ارزش 70 میلیارد تومان ساخته شده و بیش از 2200 متر تونل به ارزش هزار و 5 میلیارد تومان حفاری شده است.

کاظمی تصریح کرد: حفاری قطعه اول تونل مسیر راه کربلا به پایان رسیده و بیش از 130 قرارداد به مبلغ 400 میلیارد تومان منعقد شده است، 7900 مترمربع ساختمان‌های دولتی به ارزش 22 میلیارد تومان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 1022  واحد مسکن مهر به ارزش 70 میلیارد تومان تکمیل شده و 110 واحد دیگر در دست تکمیل داریم، تصریح کرد: 120 هزار مترمربع واگذاری در خصوص  بافت‌های فرسوده داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از استقرار و راه اندازی جامع‌ترین سامانه میز خدمت الکترونیک در راه و شهرسازی برای خدمت به ارباب رجوع خبر داد و تصریح کرد: در بحث تخصیص اعتبارات در سال 97 در مجموع 230 میلیارد تومان تخصیص داشتیم.

کاظمی از شروع قطعه اول راه آهن اسلام‌آباد – ایلام، آغاز عملیات اجرایی  پل زائر به مرز چیلات ، تکمیل 100 کیلومتر بزرگراه، 80 کیلومتر راه اصلی، 150 کیلومتر راراه روستایی، 37 هزار مترمربع ساختمان دولتی در دست اقدام و 22 هزار مترمربع ساختمان جدید در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم برج هنر، ساختمان امور مالیاتی و بهزیستی سیروان از جمله این طرح‌ها است.

وی از اجرای طرح تفصیلی 5 شهر از شهرهای استان و تعیین تکلیف بیش از 2000 واحد مسکن مهردر استان خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات، سند جامع حمل و نقل اربعین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به سیل فروردین ماه امسال گفت: 3000 کیلومتر در معرض آسیب سیل بود، و در مجموع 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد که پیگیری‌ها برای جبران این خسارت‌ها ادامه دارد.
انتهای پیام
captcha