واتیکان: هویت جنسی غیر از زن و مرد در تضاد با آموزه‌های الهی است
کد خبر: 3818970
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

واتیکان: هویت جنسی غیر از زن و مرد در تضاد با آموزه‌های الهی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ واتیکان با انتشار سندی مذهبی، مسئله «سیالیت هویت جنسیتی» را به عنوان مفهومی که افراد می‌توانند جنسیت خود را انتخاب کنند، قاطعانه رد و اعلام کرد: (این) خداوند است که انسان را زن و مرد آفرید و واتیکان، جنسیتی به غیر از زن و مرد را ساختگی و در تضاد با آموزه‌های الهی می‌داند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ یورونیوز نوشت: سند صادر شده از سوی مرکز واتیکان در نظارت بر آموزه‌های کلیسای کاتولیک اعلام می‌دارد که پذیرش ایده‌های انعطاف‌پذیری جنسیتی، به منزله تهدیدی برای خانواده‌های سنتی و نادیده گرفتن تفاوت‌های طبیعی میان مردان و زنان است.

واتیکان از پیروان مسیحیت خواسته که مسئله زن و مرد و ازدواج میان دو جنس را به عنوان یک واقعیت بپذیرند، و بیان داشته است که با بحث‌های جدید مطرح شده در زمینه گرایشات جنسیتی مخالف بوده و آن را در تضاد با آموزه‌های الهی می‌داند.

در سند ۳۱ صفحه‌ای که از سوی واتیکان انتشار یافته و از آن به عنوان دستور‌العملی درباره مفهوم جنسیت نام برده، آمده است: (این) خداوند است که انسان را زن و مرد آفرید و واتیکان جنسیتی به غیر از زن و مرد را ساختگی می‌داند.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی سی ان ان با پرداختن به این سند گزارش داد: در این سند، واتیکان با اشاره تلویحی به مسائل جنسیتی در جامعه امروز از آن به عنوان «بحران آموزشی» نام برده و گفته است که بحث درباره مفاهیم جدید در موارد جنسیتی به غیر از روابط بین زن و مرد، باعث «از بین بردن طبیعت» و «بی‌ثباتی اساس خانواده» می‌شود.

سی ان ان گزارش داد: این سند راهنما هنوز به امضای شخص پاپ فرانسیس نرسیده، اما در آن به مواضع پاپ و کتاب مقدس(انجیل) استناد شده است.

بنابراین گزارش، این سند از سوی جامعه تعالیم کاتولیک انتشار یافت و در آن همچنین خواستار گفت‌و‌گو درباره پاره‌ای از مسائل جامعه از جمله مسئله جنسی شده است. آ‌ن‌ها همچنین خواستار ممنوع شدن آموزش مفهوم جنسیت در مدارس کاتولیک شدند.

زهرا نوریان 

انتهای پیام

captcha