آواره شدن 250 هزار یمنی از زمان امضای توافق استکهلم
کد خبر: 3818972
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

آواره شدن 250 هزار یمنی از زمان امضای توافق استکهلم

گروه بین‌الملل ـ یک گروه نروژی حامی پناهندگان از کاهش نیافتن خشونت‌ها در یمن از زمان امضای توافق‌ استکهلم و آواره شدن حدود 250 هزار نفر دیگر در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام؛ محمد عبدی، مدیر بخش یمن در «شورای پناهندگان نروژی» گفت: اگر گروه‌های متخاصم و حامیان آنها به توافق استکهلم عمل نکنند، این توافق چیزی جز قرارداد روی کاغذ نخواهد بود. 

وی افزود: به رغم خروج نیروهای حوثی(انصارالله) از بندر حدیده که براساس مفاد توافق انجام شد، ممکن است این فرصتی که برای پایان دادن به مناقشه و درگیری 4 ساله در یمن به وجود آمده، از دست برود.

توافق‌نامه آتش‌بس استکهلم در دسامبر 2018 امضا شد، اما اجرای آن بعد از مدتی با مشکلات عدیده مواجه شد.

به گفته عبدی،‌ از زمان امضای این توافق‌نامه، به علت درگیری‌ها در یمن بیش از 250 هزار نفر از مردم این کشور آواره شده و 26 هزار نفر نیز در بندر حدیده که مرکز اصلی درگیری‌ها بوده، بی‌خانمان شده‌اند. همچنین 1750 غیرنظامی در طی پنج ماه بعد از این توافق کشته شده‌اند که 500 مورد آن در طی ماه اول اتفاق افتاد.

با وجود عمل کردن یمنی‌ها به مفاد توافق استکهلم،‌ ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها بارها آتش‌بس اعلام شده در این توافق را نقض کرده و به جنایات خود علیه مردم یمن ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام

captcha