حمایت صنعت بیمه از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 3819008
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
رئیس‌کل بیمه مرکزی بیان کرد:

حمایت صنعت بیمه از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

گروه اقتصاد ــ سلیمانی درباره استارتاپ‌ها با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در صنعت بیمه حمایت می‌کنیم و به آن‌ها مجوز می‌دهیم، گفت:​ شرکت‌های بیمه‌ای باید از استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها برای ارتقای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از وزارت اقتصاد، علیرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی، در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری صنعت بیمه در جمع خبرنگاران افزود:​ مجموعه خسارت‌ها که باید بیمه‌ها در این مناطق بپردازند، ​ ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر افراد در این خصوص پرونده تشکیل داده‌اند و در صورتی‌که اقدام کنند خسارت ظرف ۴۸ ساعت پرداخت می‌شود. برخی منازل نیز از طرف شهرداری و نهاد‌های دیگر بیمه شده‌اند.

وی درباره ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی بیان کرد: تشکیل این صندوق در دولت مصوب شده و باید به مجلس برای تصویب و اجرایی شدن ارائه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره بدهکاری یکی از شرکت‌های خودرویی به بیمه گفت:​ این بدهکاری بابت بیمه‌نامه شخص ثالث است که قرار شده در شش‌ماه مبلغ این بدهی به شرکت‌های بیمه‌ای از طرف این شرکت خودروسازی پرداخت شود. همچنین قرار است سهام دولتی بیمه البرز در بورس عرضه شود که درآمد ناشی از آن صرف افزایش سرمایه شرکت بیمه ایران می‌شود.

سلیمانی درباره استارتاپ‌ها با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در صنعت بیمه حمایت می‌کنیم و به آن‌ها مجوز می‌دهیم، گفت:​ شرکت‌های بیمه‌ای باید از استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها برای ارتقای فعالیت‌های خود استفاده کنند.
انتهای پیام

captcha