اهدای قرآن به مسجد «امام رضا(ع)» فیلیپین + عکس
کد خبر: 3819104
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
از سوی ایران انجام شد؛

اهدای قرآن به مسجد «امام رضا(ع)» فیلیپین + عکس

گروه بین‌الملل ـ رایزنی فرهنگی ایران در مانیل 10 جلد قرآن به مسجد امام رضا(ع) در شهر «بولاکان» فیلیپین اهدا کرد.

اهدای 10 جلد قرآن به مسجد «امام رضا(ع)» فیلیپین + عکسبه گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این قرآن‌ها بنا به نیاز مسلمانان منطقه به همراه 250 جلد کتاب و صندلی‌های کلاسی از سوی رایزنی فرهنگی ایران تهیه شد و در اختیار مسجد امام رضا(ع) فیلیپین واقع در منطقه «مکابایان» شهر «بولاکان» قرار گرفت.

صندلی‌های اهدایی با هماهنگی «بهمن پورمحمد» از خیرین ایرانی مقیم مانیل خریداری و آماده شد و «امام ادریس»، امام جماعت مسجد، اقلام اهدایی ایران را تحویل گرفت.

10 جلد کتاب «دولت اسلامی» نوشته «محمود صادقی طجر» به زبان تاگالوگ، 20 جلد کتاب «عبادت در اسلام برای کودکان( آداب و شرایط عبادت) به قلم منصور لیمبا، داستان‌های کودکان به زبان تاگالوگ انتشارات الهدی(30 جلد)، داستان‌های کودک و نوجوان به زبان انگلیسی انتشارات شباویز (150 جلد)، «شیعه در اسلام» علامه طباطبایی(2 جلد)، کتاب صد سؤال درباره شیعه اثر محمود طجر(30 جلد) و دو سری کتاب آموزشی 9 جلدی قرآن و احکام از کتب اهدایی ایران به این مسجد بود.

مسجد امام رضا(ع) در 40 کیلومتری شمال مانیل در شهر بولاکان و در منطقه مکابایان به همت یک شیعه خیر کویتی در زمینی به مساحت 80 متر و با زیربنای حدود 100 متر در یک طبقه و نیم ساخته شده است.

زمین این مسجد از سوی شیعیان فیلیپینی ساکن در منطقه اهدا شده است و این زمین برای ساخت خانه‌های کوچک برای چهار خانوار از سوی دولت در نظر گرفته شده بود که این چهار خانوار ترجیح دادند زمین خود را برای ساخت مسجد اختصاص دهند.

انتهای پیام

captcha