مرکز مذهبی عربستان در وین تعطیل می‌شود
کد خبر: 3819111
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

مرکز مذهبی عربستان در وین تعطیل می‌شود

دولت اتریش اعلام کرد که در نظر دارد در اعتراض به اعدام «مرتجی القریریص» نوجوان عربستانی، یک مرکز مذهبی وابسته به ریاض در وین را تعطیل کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا؛ این مرکز موسوم به «مرکز بین المللی گفت و گوی بین مذاهب و بین فرهنگ های ملک عبدالله بن عبدالعزیز» در سال ۲۰۱۲ در اتریش گشایش یافت.

پارلمان اتریش از جنبشی که خواستار خروج وین از پیمانی که این مرکز براساس آن تاسیس شده، حمایت کرده است. این جنبش همچنین خواستار لغو توافقی شده که این مرکز را در پایتخت اتریش بنا کرده است.

جنبش مزبور از دولت اتریش و وزارت امور خارجه این کشور خواسته است از همه ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی لازم برای جلوگیری از اعدام القریریص استفاده کنند.

القریریص نوجوانی است که به هنگام بازداشت در عربستان تنها ۱۳ سال داشته است. وی اکنون ۱۸ سال دارد و به اتهام شرکت در اعتراض های ضد دولتی، پیوستن به یک سازمان تروریستی، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی عربستان و پرتاب کوکتل مولوتف به یک مرکز پلیس، با حکم اعدام مواجه است.

وزارت امور خارجه اتریش با صدور بیانیه ای در مورد تعطیلی مرکز سعودی اعلام کرد: تصمیم پارلمان، واضح و روشن است که باید به اجرا گذاشته شود.

در بیانیه وزارت مزبور همچنین آمده است که همه اقدامات قانونی لازم در این زمینه باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

القریریص پس از بازداشت به بازداشتگاه «دارالملاحظه» در شهر الدمام عربستان منتقل شد و در آنجا براساس اعلام عفو بین الملل به مدت یک ماه در زندان انفرادی به سر برد.

گفته شده که وی قبل از انتقال به زندان بزرگسالان در سن ۱۶ سالگی، در جریان بازجویی مورد ضرب و جرح و ارعاب قرار گرفته است.

این نوجوان در یک دادگاه رسیدگی به تروریسم تحت محاکمه است و دادستان های این دادگاه تلاش می کنند سخت ترین نوع اعدام را در مورد وی اعمال کنند که ممکن است مصلوب یا مثله کردن جسدش باشد.

انتهای پیام

captcha