تأکید نماینده مردم اراک بر جمع‌آوری مدارس کانکسی استان
کد خبر: 3819124
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

تأکید نماینده مردم اراک بر جمع‌آوری مدارس کانکسی استان

گروه اجتماعی - منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت اظهار کرد: امید می‌رود که با تلاش و مشارکت دولت و خیران زمینه رفع مشکلات، بازسازی و نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان مرکزی در کوتاه‌ترین زمان فراهم و مدارس کانکسی جمع شوند.

تأکید نماینده مردم اراک بر جمع‌آوری مدارس کانکسی استان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۳ خرداد در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد به آیه ۹۶ سوره مبارکه «نحل» اشاره کرد و گفت: کمک به هم‌نوع یکی از امور خیر است که از دیرباز وجود داشته است و کماکان نیز تا دنیا برقرار است وجود دارد، امور خیر در قالب‌های مختلف تعریف می‌شود که خداوند برای مانایی بندگان خود در اختیار آنان قرار داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیات و روایات انسان را به حرکت در امور خیر توصیه می‌کند، تصریح کرد: مشارکت در مراتب علم‌آموزی و کمک به تسریع آموزش در دین مبین اسلام توصیه شده است. هم‌چنین نقل است که در احادیث آمده هر کس انسانی را نجات دهد بشریت را نجات داده و مدارس مکانی است که بشریت در این مکان‌ها ساخته می‌شود.

کریمی اظهار کرد: اگر در واحد آموزشی که توسط خیران ساخته می‌شود حتی یک نفر بتواند در آینده منشأ خیر برای کشور و مردم باشد خیر جاری برای سازندگان خواهد بود. نیازها و کاستی‌های زیادی در مدارس استان مرکزی و شهرستان اراک وجود دارد که رفع آنها با توجه به محدودیت منابع اعتباری به تنهایی از عهده دولت خارج است و نیاز دارد که مشارکت مردمی برای ترمیم آنها لحاظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فعالیتی در کشور به خیران واگذار شده سرعت در پیشرفت و بهره‌برداری از آن مطلوب بوده است، فعالیت مدارس خیر‌ساز از استان مرکزی آغاز شده است و پس از آن به شکل گسترده در کل کشور افزایش یافت. انجمن‌های خیرین همچون بهداشت و درمان، بیمارستان‌سازی، ورزشی، فرهنگی و .... از انجمن خیرین مدرسه‌ساز الهام گرفته شده است.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت ادامه داد: امید می‌رود که با تلاش و مشارکت دولت و خیران زمینه رفع مشکلات، بازسازی و نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان مرکزی در کوتاه‌ترین زمان فراهم شود. در استان مدارس کانکسی وجود دارد که امیدواریم با کمک خیرین و ساخت مدارس نوساز این مدارس جمع شوند و دانش‌آموزان مناطق محروم در محیطی امن تحصیل کنند‌.

وی بابیان اینکه ما نمایندگان در مجلس تمام تلاش خود را برای تخصیص هرچه بهتر اعتبارات به بخش نوسازی، مرمت و مقاوم‌سازی انجام می‌دهیم، ابراز کرد: اما کمبود اعتبارات وجود دارد که خوشبختانه با حضور پررنگ خیرین این کمبودها تا حد بسیار زیادی جبران می‌شود.

تأکید نماینده مردم اراک بر جمع‌آوری مدارس کانکسی استان

سید‌مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز تأکید کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور فعال در زمینه ساخت و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی نقش مهمی در تربیت دانش‌آموختگان نخبه و رشد و پیشرفت کشور بر عهده دارند. علی رغم اینکه خدمات بسیار خوبی در زمینه مدرسه سازی برداشته شده است اما باز هم با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: خیران مدرسه‌ساز با عشق و درک صحیح خود این مسیر را انتخاب کردند و در دنیا و آخرت از ثواب این امر خیر بهره مند خواهند شد. ۲۷ سال پیش جهاد مدرسه سازی در استان مرکزی شکل گرفت اساس نامه آن جهت تایید به تهران ارسال شد، از آن پس مجامع مدرسه سازی در استان ها و جامعه مدرسه سازی در تهران شکل گرفت پس از تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز خیل عظیمی از خیران به مجمع برای ارتقای سطح آموزش پیوستند.

تأکید نماینده مردم اراک بر جمع‌آوری مدارس کانکسی استان

علی فخاری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر محمدرضا حافظی، به گزارش عملکرد بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۹ پروژه به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۱۹ پروژه ۱۰۰ درصد خیر‌ساز و ۱۰ پروژه مشارکتی بوده است با اتمام پروژه نیمه کار سال‌های قبل جمع پروژه‌های بهره‌برداری شده سال ۹۷ به ۳۶ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تعهد خیران در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان بود که۸۰ درصد آن تحقق یافته است اظهار کرد: امید است میزان تعهد خیران در جشنواره بیست و یکم بیشتر از سال قبل باشد و امسال پروژه نیمه کاره نداشته باشیم. پیش‌بینی ما برای جشنواره سال ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان است.

فخاری رویکرد مجمع خیرین مدرسه‌ساز را اتمام پروژه‌های نیمه کار، مقاوم سازی، تجهیز و نوسازی مدارس بیان و از وجود ۸۱ مدرسه کانکسی در استان خبرداد و افزود: ساخت مدرسه برای این مناطق که مدارس کانکسی دارند هزینه زیادی نیاز نیست خیران اگر قصد ساخت مدرسه یک یا دو کلاسه دارند می توانند در این حوزه قدم بردارند. همچنین ایمن سازی مدارس از اولویت های مجمع خیرین مدرسه‌ساز است و استاندار مرکزی بر این امر مهم اهتمام ویژه دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز در مدارس و عملکرد موفق این جشنواره اظهار کرد: امسال سال خیرین نام‌گذاری شده است تا مدارس نیمه کاره نداشته باشیم. انتظار داریم هیچ‌گاه فکر نکنید ساخت و ساز مدارس به پایان رسیده است. ما هر مدرسه ای را که بنا می کنیم مدرسه دیگری را از دست داده ایم. نیاز ما به مدرسه سازی هیچ گاه تمام نمی‌شود، سرمایه ما در این امر خیران هستند که با مساعدت شما بتوانیم خدمت ارزنده‌ای داشته باشیم. در استان مرکزی ۴۱۲ پروژه وجود دارد که باید تخریب و بازسازی شود؛ ۷۴۱ پروژه نیز نیاز به مقاوم سازی دارند و باید مدارس کانکسی تبدیل به مدرسه شود.

انتهای پیام

captcha