واکنش دولت آلمان به هتک حرمت قرآن در «برمن»
کد خبر: 3819168
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

واکنش دولت آلمان به هتک حرمت قرآن در «برمن»

گروه بین‌الملل ـ دولت آلمان هتک حرمت نسخه‌هایی از قرآن کریم در یکی از مساجد شهر «برمن» واقع در شمال این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اسکای‌نیوز عربی»؛ استفان زابیرت، سخنگوی آنگلا مركل صدراعظم آلمان در واکنش به توهین به قرآن و پاره کردن 50 نسخه قرآن از سوی افراد ناشناس در مسجد «الرحمة» شهر برمن گفت: این دقیقا حمله و تجاوز به اعمال مسالمت‌آمیز اعتقادات و شعاير است.

وی تأکید کرد: دولت آلمان هرگز چنین چیزی را تحمل نخواهد کرد.

از سوی دیگر، پلیس آلمان با اشاره به این که شخص یا اشخاصی اقدام به پاره‌کردن نسخه‌هایی از قرآن در یکی از مساجد شهر برمن این کشور کردند، از شاهدان خواست به اداره پلیس مراجعه و در این زمینه شهادت بدهند.

«ایمن مازیک»، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان، نیز پیش از این ضمن محکومیت این اقدام، هدف از آن را ایجاد موجی از نفرت و خشونت علیه مسلمانان و مساجد آنان بیان کرد و افشای پشت پرده و شرایط این حادثه و مجازات سخت مرتکبان آن را خواستار شد.

یادآور می‌شود، چند فرد ناشناس روز شنبه، ۱۸ خرداد به مسجد «الرحمة» شهر برمن در شمال آلمان حمله کردند و به ۵۰ نسخه قرآن در این مسجد توهین و این نسخه‌های قرآن را پاره کردند. همچنین، مسجد مرکزی شهر «کاسل» آلمان نیز بامداد روز یکشنبه، ۱۹ خرداد هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت که بخشی از شیشه‌های این مسجد شکست.

انتهای پیام
 
captcha