تصمیم مولداوی درباره قدس نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است
کد خبر: 3819201
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
سازمان همکاری اسلامی:

تصمیم مولداوی درباره قدس نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری اسلامی عنوان کرد که تصمیم غیرقانونی دولت مولداوی برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی نقض صریح قطعنامه‌های شورای امنیت است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای، تصمیم دولت مولداوی برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد و خواستار تجدیدنظر در آن شد.
 
در این بیانیه آمده دولت مولداوی باید به تعهدات قانونی و سیاسی خود به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی احترام گذاشته و در تصمیمی که اتخاذ کرده است، بازنگری کند.

در این بیانیه تأکید شده که مولداوی باید از فرصت‌های تحقق صلح با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشور و تقویت صلح و امنیت در منطقه و جهان حمایت کند.

سازمان همکاری اسلامی عنوان کرد که این تصمیم غیرقانونی مولداوی نقض صریح قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل در مورد قدس است که بر مخالفت با هرگونه اقدامی که به وضعیت تاریخی، سیاسی و قانونی این شهر لطمه بزند، تاکید دارد.

لازم به ذکر است که نخست وزیر مولداوی روز سه‌شنبه(21 خردادماه) اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کند.
 
انتهای پیام
captcha