«ترامپ» یکی از نشانه‌های افول آمریکاست
کد خبر: 3819219
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

«ترامپ» یکی از نشانه‌های افول آمریکاست

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت حضور شخصی مانند ترامپ در راس قدرت سیاسی آمریکا را یکی دیگر از نشانه‌های زوال استکبار جهانی دانست و عنوان کرد:‌ بنا بر اذعان رسانه‌های غربی ترامپ فردی دروغگوست، اما با این وجود مردم آمریکا به او رای دادند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ 24 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به سخنان مضحک نماینده آمریکا در امور ایران مبنی بر فتوشاپ بودن موشک‌های جمهوری اسلامی، اظهار کرد:‌ اگر موشک‌های ایران فتوشاپ و ساختگی است لذا این حماقت و ذلت شما را نشان می‌دهد که حتی از موشک‌های خیالی ایران هراس دارید.

وی موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی را عامل بازدارنده دشمنان دانست و تصریح کرد: البته صرفا موشک نمی‌تواند مایه اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی باشد، بلکه این مردم عزیز و انقلابی ما هستند که با مقاومت و ایستادگی خود خار در چشم و استخوان در گلوی دشمنان شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برجام علاوه بر توان هسته‌ای قدرت اقتصادی و موشکی ما را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می‌خواهد از همه توان خود برای تضعیف جمهوری اسلامی استفاده کند.

امام جمعه رشت با اشاره به نظریات اندیشمندان غری مبنی بر نشانه‌های افول آمریکا، تصریح کرد:‌ افول موریانه‌ای آمریکا آغاز شده است. در واقع ساختمان استکبار جهانی و نظام سلطه که در ظاهر عظیم و مستحکم است، از داخل در حال پوسیدگی و فروپاشی است و به زودی شاهد نابودی آن خواهیم بود.

وی حضور شخصی مانند ترامپ در راس قدرت سیاسی آمریکا را یکی دیگر از نشانه‌های زوال استکبار جهانی دانست و عنوان کرد:‌ بنا بر اذعان رسانه‌های غربی ترامپ فردی دروغگوست، اما با این وجود مردم آمریکا به او رای دادند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد:‌ شینزو آبه حامل پیام رئیس جمهور آمریکا برای ایران بود، اما مقام معظم رهبری ترامپ را شایسته پاسخ ندانستند، زیرا بدعهدی و بی‌صداقتی آمریکا در برجام اثبات شده و هم‌اکنون هزاران پروژه برای براندازی نظام در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه ژاپن با وجود برخورداری از اقتصاد قوی هنوز نتوانسته عذرخواهی آمریکا را نسبت به حادثه بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بگیرد، گفت:‌ ژاپن اقندار سیاسی ندارد، اما مردم ایران چهل سال است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند و این مایه عزت و اقتدار است لذا به مقامات سیاسی دنیا می‌گوییم هنوز مردم ایران و مقام معظم رهبری را نشناخته‌اید.

امام جمعه رشت مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر احداث واحدهای مسکونی برای مردم را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: جوانان ما با این حقوق‌های اندک نمی‌توانند خانه‌دار شوند و لذا دولتمردان نابسامانی موجود در بازار مسکن را حل کنند.

وی وضعیت اقتصادی را دارای رابطه مستقیم با تشکیل خانواده و فرزندآوری جوانان دانست و عنوان کرد:‌ زوج‌های جوان که به خاطر مسائل اقتصادی فرزندآوری را به تعویق می‌اندازند بدانند خود را از نعمت‌های الهی محروم کرده‌اند، زیرا خداوند رزاق است و روزی فرزندان را می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان فرزند را مایه برکت خانواده دانست و یادآور شد:‌ فرزندآوری از فقر و تنگدستی جلوگیری می‌کند و لذا نباید نسبت به رازق بودن خداوند شک داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha