سخنان رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن نمایش اقتدار علوی بود
کد خبر: 3819238
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

سخنان رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن نمایش اقتدار علوی بود

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ابهر  با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن عزت، حکمت و مصلحت حکومت علوی را یکجا به رخ جهان کشید، گفت: هوش، تدبیر و نکته‌سنجی رهبر معظم انقلاب در این دیدار نخست وزیر ژاپن را غافلگیر کرد.

سخنان رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن نمایش اقتدار علوی بودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر اظهار کرد: «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه براى اولین بار پس از پیروزى انقلاب اسلامى به تهران سفر کرد تا توسعه روابط دوجانبه، به خصوص در حوزه انرژى و تجارت را با مقامات ایرانى بررسى کند.

رحیمی با تشریح سخنان رد و بدل شده بین نخست وزیر ژاپن و رهبر انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند، جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ وجه تکرار نخواهد کرد، زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران هیچ دستاورد اقتصادی نخواهد داشت، افزود: سخنان رهبری در این، دیدار نمایش اقتدار و ولایت در جهان بود و اقتدار علوی را به بهترین شکل آن به نمایش گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن عزت، حکمت، مصلحت حکومت علوی را یکجا به رخ جهان کشید، ادامه داد: هوش و تدبیر و نکته سنجی رهبر معظم انقلاب در این دیدار نخست وزیر ژاپن را غافلگیر کرد.

این مسئول به سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره و اظهار کرد: کشاورزی از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی دارای اهمیت فوق‌العاده است، چرا که با هزینه کم نسبت به سایر بخش‌ها درآمدزایی بالایی دارد.

وی دلیل ارزان و گران شدن سالانه محصولات کشاورزی را عدم برنامه‌ریزی دانست و افزود: باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و تدبیر کرد.

رحیمی با تکرار مجدد لزوم توجه به امور کشاورزی گفت: دولت از داربستی کردن باغات انگور با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند، ضمن اینکه مبارزه بی‌امان با آفت خطرناک سن گندم و سایر آفات و امراض که تولید محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، باید جدی گرفته شود.

امام جمعه ابهر گفت: گسترش کشت دانه روغنی کلزا برای فراهم آوردن مقدمات خودکفایی در تولید روغن، مبارزه با افراد سودجویی که برای اختلال در وضع اقتصادی و معیشتی مردم به طور سیستماتیک در صدد خرید گندم با قیمت بالا و انتقال آن به خارج از کشور هستند، هم باید مد نظر مسؤولان در این امور قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha