هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد
کد خبر: 3819243
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
بر خط جامعه؛

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

گروه جامعه ـــ هفته‌ای که ماجرای راننده اسنپ در آن خبرساز شد، با دیدار راننده و مسافر در فضایی صمیمی ختم به خیر شد.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شدبه گزارش ایکنا؛ هفته‌ای که در آن ماجرای راننده اسنپ خبرساز شده بود، سرانجام با دیدار راننده و مسافر در فضایی صمیمی ختم به خیر شد و سعید عابد، راننده اسنپ با هدیه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و چند محصول فرهنگی به مسافر خود، امر به معروف و نهی از منکر را در بهترین شکل محقق کرد.

این هفته همچنین سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار او با مقامات کشورمان در صدر مهم‌ترین خبرها بود.

در بسته خبری «بر خط جامعه» مهم‌ترین خبرهای گروه اجتماعی ایکنا را گردآورده‌ایم که بازخوانی آن خالی از لطف نیست:

یک میلیارد تومان از زکات فطریه مردم تهران به کمیته امداد اختصاص یافت

حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران این هفته از پرداخت ۱۰ میلیارد ریال فطریه به مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: مبلغ ذکر شده ساعت ۱۱ روز عید فطر به حساب سرپرست خانوار سه هزار و ۱۹۱ خانواده تحت حمایت واریز شد.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

شیران با بیان اینکه مبلغ ذکر شده شامل فطریه عام و سادات بوده است، ادامه داد: این مبلغ تنها بخشی از فطریه پرداختی مردم بود که در مرحله اول به حساب مددجویان واجد شرایط واریز شد.

وی با اشاره به اینکه فطریه در شش سرفصل پرداخت می‌شود، افزود: تأمین هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج، کمک هزینه دانشجویان، مساعدت‌های موردی، تأمین لوازم ضروری، پرداخت اجازه مسکن و پرداخت هزینه‌های درمان (فرانشیز) سرفصل‌هایی است که فطریه برای آنها پرداخت می‌شود.

کمک 600 میلیونی تهرانی‌ها در قالب زکات فطریه به بهزیستی

مهشيد چوبکار، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم استان تهران به بهزیستی این استان خبر داد و گفت: قبل از فرارسیدن عید فطر مشخصات تمام مددجویان نیازمند، استخراج و مشخص شده بود که زکات به چه کسانی باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: طی دو روز تمام این پول به دست نیازمندان استان تهران رسید. پول فطریه در برخی از مراکز بهزیستی مثل شیرخوارگاه آمنه و مرکز شبانه‌روزی نارمک که بچه‌های بهزیستی به صورت شبانه‌روزی در آنجا زندگی می‌کنند، صرف خرید نان یک سال و هزینه‌های درمان آنها می‌شود.

چوبکار با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۹۳ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم استان تهران به مددجویان بهزیستی پرداخت شد، گفت: امسال افزایش کمی در میزان دریافت زکات فطریه داشته‌ایم

«نماز و مدرسه»؛ موضوع اجلاس بیست و هشتم نماز

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور این هفته در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز، آبان یا آذرماه امسال با موضوع «نماز و مدرسه» در استان گلستان، شهر گرگان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در پیام به اجلاس بیست‌وهفتم تأکید فرموده بودند تا به موضوع نماز در مدارس توجه بیشتری شود، از این رو ستاد اقامه نماز در سال جاری تمام همت خود را برای پرداخت به ابعاد گوناگون این مسئله مهم معطوف می‌کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد: فراخوان علمی اجلاس با موضوعاتی همچون چگونگی دعوت دانش‌آموزان به مدرسه، چگونگی دعوت اولیا از فرزندان خود به نماز، نقش روحانیون در تقویت نماز جماعت مدارس، نقش دانش‌آموزان در رونق نماز مدرسه و نقش انجمن اولیا و مربیان در نماز مدارس، آماده شده است و پوستر آن هفته آینده منتشر می‌شود.

سیدجواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش شد

این هفته و پس از استعفای ناگهانی سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی سرپرست این وزارتخانه شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه در روزهای گذشته گزینه‌های مختلفی برای تصدی این پست با رئیس جمهوری دیدار و برنامه ارائه کرده‌اند، گفت: در پی استعفای وزیر آموزش و پرورش و پذیرش استعفای ایشان توسط رئیس جمهوری، گزینه‌های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که نهایتاً دکتر روحانی از میان این گزینه‌ها، با صدور حکمی، سید‌جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

حسینی پیش‌تر مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده است و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم مقام استانداری خراسان رضوی را نیز در کارنامه خود دارد.

طرح تابستانی نشاط معنوی اجرا می‌شود

معاونت فرهنگی‌ ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح تابستانی «نشاط معنوی» را با هدف برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها ابلاغ کرد.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

از جمله اهداف این بیانه جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصا مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی و همچنین ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش‌آموزان اعلام شده است.
زمان تبلیغات و ثبت نام مخاطبین برای این طرح از ۲۵ خرداد لغایت ۱۲ تیر ۹۸ اعلام شده است. زمان اجرای طرح نیز ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و شروع دهه کرامت خواهد بود، اختتامیه این برنامه نیز ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر است، مخاطبین این طرح شامل دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند.

وداع با مدرسه‌ساز نیکوکار ایران

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور این هفته در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت و روز پنج‌شنبه 23 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و مردم به خاک سپرده شد.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

روز دوشنبه ۲۰ خردادماه، آیین تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و مراسم نکوداشت حافظی با حضور سعید اوحدی رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد اما این خیر مدرسه‌ساز به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و نتوانست در مراسم حضور پیدا کند.

گزارش ایکنا از مراسم وداع با این نیکوکار را اینجا بخوانید.

دوگانگی‌هایی که قبح دروغ و نفاق را از بین می‌برند

گاهی شاهدیم که برخی از سیاستمداران و سلبریتی‌ها با وجود اینکه نشان می‌دهند که قلبشان برای وطن می‌تپد و در هنگام پخش سرود ملی دست و دلشان می‌لرزد، اما برای زندگی یا تولد فرزند خود به کشور خارجی می‌روند، پدیده‌ای که پرسش‌های زیادی در ذهن می‌انگیزد و می‌تواند همه باورها و ذهنیت‌‌های آدمی را به چالش بکشد.

این آموزه قرآنی همواره پیش روی ما قرار دارد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ، كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد چرا چيزى مى‏‌گوييد كه انجام نمى‏‌دهيد. نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد.» با عنایت به تأکیدات دینی مبنی بر جلوگیری از دورویی در جامعه، از حسن محدثی، استادیار جامعه‌شناسی واحد تهران‌مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، درباره علل پیدایش این دوگانگی و تأثیر آن بر جامعه پرسیدیم؛ پاسخ این جامعه‌شناس از نظر می‌گذرد:

من از فرد خاصی اسم نمی‌برم چون در جریان جزئیات زندگی افراد نیستم و حق ندارم در مورد چیزی که اطلاع ندارم قضاوت کنم و از شما هم خواهش می‌کنم از کسی نام نبرید، اما به‌ طور کلی می‌گویم که نفاق در رفتار می‌تواند ریشه‌ فردی یا ساختاری داشته باشد، نفاق ساختاری ناشی از موقعیتی است که فرد اشغال کرده؛ موضعی که او اشغال کرده است اقتضا می‌کند که او به نحو خاصی سخن بگوید یا رفتار کند، اما در دنیای شخصی خود چه بسا غیر از آن چیزی باشد که در صحنه‌ سیاسی، هنری و کاری خود می‌گوید و می‌نماید.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

در واقع، در جلوی صحنه یعنی در موقعیت‌های رسمی و حرفه‌ای و کاری به‌ گونه‌ای ظاهر می‌شود و خود را عرضه و معرفی می‌کند و در پشت صحنه، یعنی دنیای زندگی شخصی که با سبک زندگی وی پیوند تنگاتنگی دارد، به‌ گونه‌ دیگری زیست می‌کند. در هر صورت این امر از هر جا که ریشه بگیرد، یعنی خواه فردی باشد و خواه اقتضای ایفای نقش در موقعیتی خاص در درون ساختاری معین، فرد در قبال آن‌ مسئولیت اخلاقی دارد. اگر تماماً منشأ فردی داشته باشد، مسئولیت فقط برعهده‌ اوست و اگر منشأ ساختاری داشته باشد، ‌مسئولیت هم متوجه او و هم متوجه سیستمی است که او در آن موضعی را اشغال کرده است.

این مطلب را اینجا بخوانید.

همه چیز درباره نمایشگاه «ایران هلث»

هشتمین نمایشگاه «ایران‌هلث» این هفته با حضور بیش از ۴۸۰ شرکت داخلی تجهیزات پزشکی و دارویی در حالی به پایان رسید که شرکت‌های دانش‌بنیان و وقفی در آن حضور پررنگی داشتند.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

این نمایشگاه با فضایی حدود ۳۵ هزار مترمربع در اختیار بیش از ۴۸۰ شرکت تولیدی و خدمات داخلی قرار گرفت تا آخرین دستاورد‌های خود را در برابر دیدگان بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار دهند. همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه، که از روز یکشنبه ۱۹ خردادماه آغاز شد، ۲۳ محصول، تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران، که با بهره‌مندی از تکنولوژی و فناوری روز دنیا ساخته شده‌اند، برای اولین بار رونمایی شد.

گزارش ایکنا از این رویداد را اینجا بخوانید

ویژه‌نامه الکترونیک سالروز تخریب قبور ائمه بقیع منتشر شد

این هفته و همزمان با فرارسیدن هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع، ویژه‌نامه‌ای در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت منتشر شد. این ویژه‌نامه الکترونیک، به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در قالب ۱۰ سرفصل و ارائه بیش از ۷۵ مطلب مفید تهیه شده است.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «فرقه ضاله وهابی براساس تفکر غلط با کمک آل سعود بسیاری از آثار دینی را تخریب و به هتک حرمت قبور ائمه بقیع و دیگر اماکن پرداختند. در طول تاریخ جنایات زیادی کرده و امروزه نیز همان تفکر را دنبال می‌کند؛ در حالی که این عقیده بر خلاف کتاب و سنت است»

همایش بزرگ مقابله با کار کودک برگزار می‌شود

روز ۱۲ ژوئن هرسال به عنوان روز جهانی مقابله با کار کودک اعلام شد که مستلزم همکاری دولت‌ها، کارفرمایان و سازمان‌های کار، جامعه مدنی و میلیون‌ها انسان از سراسر جهان است تا بتوان اقدام مؤثری را برای کمک به کارگران کودک انتظار داشت.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد


در این راستا سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نظر دارد، همایشی با حضور فعالان و صاحب‌نظران حوزه کودکان در معرض آسیب اجتماعی شهرمان برگزار کند. این همایش یکشنبه ۲ تیرماه از ساعت ۹ الی ۱۶ در تالار ایوان شمس برپا می‌شود.

تقدیر ستاد امر به معروف از راننده اسنپ

این هفته در مراسمی‌ که با حضور حجت‌الاسلام میرزایی، قائم‌مقام دبیر ستاد و جمعی از مدیران و کارکنان در محل ستاد مرکزی برگزار شد، از اقدام‌ راننده آمر به معروف قدردانی شد.

در این برنامه، قائم مقام ستاد امر به معروف ضمن تأکید بر این اقدام درست و اصولی سعید عابد اظهار کرد: پیامی که این اقدام و جریان ایجاد شده در پی آن داشت، نشانگر زنده بودن فریضه قرآنی در میان آحاد مردم است.

هفته‌ خبرساز اسنپ، ختم به خیر شد

وی افزود: ستاد امر به معروف در دوران جدید فعالیت‌های خود وجه همت را بر آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی به منظور احیای این فریضه داشته است و بر ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی تأکید دارد. این اتفاق اخیر و واکنش‌های اقشار مختلف مردم نسبت به آن ثابت کرد که این مسیر درست است و باید هرچه بیشتر در این زمینه کوشید تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود.

دبیر ستاد امر به معروف این هفته اعلام کرد که وظیفه و رویکرد این ستاد، ملزم کردن مجموعه‌ها و نهادهای عمومی کشور به رعایت قانون است و از پیگیری این موضوع در مورد شرکت اسنپ خبر داد، در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت اسنپ طی اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از راننده خود، اقدام وی را در چارچوب ضوابط و اصول اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha