حفظ ارزش پول ملی نیازمند کنترل نقدینگی است
کد خبر: 3819251
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

حفظ ارزش پول ملی نیازمند کنترل نقدینگی است

گروه اجتماعی - رئیس کل بانک مرکزی گفت: وظیفه اصلی بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و برای آن باید نقدینگی کنترل شود.

حفظ ارزش پول ملی نیازمند کنترل نقدینگی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، امروز 24، خردادماه در جلسه هم اندیشی شورای گفت‌‌و گوی دولت و ضرورت کنترل نقدینگی برای حفظ ارزش پول ملی بخش خصوص استان، گفت: هدف کنونی بانک مرکزی کمک به رونق تولید و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.
وی ادامه داد: در شرایط تحریم و برای مدیریت تأمین ارز، باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ و همدل باشند و هدف بانک مرکزی کمک به تولید کننده و صادرکننده است از این رو باید صادرکنندگان غیرنفتی در ارائه ارز خود به سامانه نیما همراهی کامل را داشته باشند.
همتی با مفید خواندن جلسه امروز خود با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: امروز جلسه خوبی با نمایندگان استان و فعالان اقتصادی داشتیم و طی آن دغدغه بانک مرکزی که همان حمایت از تولید و افزایش صادرات در کشور است، مطرح شد و در این بین تولیدکنندگان مسائلی دارند که بخشی از آن به نقدینگی و تأمین منابع مالی باز می گردد که امیدواریم با برنامه ریزی هایمان آن را تأمین کنیم.
وی گفت: معتقدیم که آذربایجان شرقی از استعداد و زمینه‌های لازم برای صادرات برخوردار است و نیز مقرر شد جلسات در این باره در تهران ادامه یابد و بانک مرکزی تلاش می کند که مشکلات آنها را برطرف کند.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امید زیادی به صادرات از آذربایجان شرقی داریم ادامه داد : هم اکنون صادرات استان نزدیک به 2.2 میلیارد دلار در سال است که لازمه افزایش آن فراهم کردن ابزارها و تسهیلات لازم برای فعالان اقتصادی است.
وی اضافه کرد: باید نیازهای ارز تولیدکنندگان و صادرکنندگان تامین شود و پیش بینی لازم برای تبدیل و تامین ارز و یا وارد کردن ارز به چرخه اقتصادی اندیشیده شود.

انتهای پیام

captcha