آموزش ۱۲ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «امواج الوحی» اهر
کد خبر: 3819282
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

آموزش ۱۲ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «امواج الوحی» اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روستایی «امواج الوحی» روستای گرنگاه اهر، با بیان اینکه ۱۲ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 12 قرآن آموز در خانه قرآن روستایی «امواج الوحی» اهر

جلیل ابراهیمی، مدیر خانه قرآن روستایی «امواج الوحی» روستای گرنگاه اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 12 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی، افزود: برنامه آموزش قرآن در پی آن است که راهی روشن، مطمئن و دائمی برای اُنس و ارتباط همه مردم با قرآن کریم که به بهره‌گیری مادام‌العمر ایشان از هدایت کتاب الهی منجر می‌شود، باز کند. قرآن کتاب همه انسان‌ها است. هر فردی در هرسطحی از علم و تقوا به شرط آن که زبان این کتاب را درک کند، می‌تواند از آن بهره بگیرد.
وی به پایه‌های سنّی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
ابراهیمی، از نورانیت و معنویت قرآن گفت و ادامه داد: قرآن کلام الهی و سراسر نورانیت و معنویت است و نه تنها تلاوت ظاهری و سطحی آن داری ثواب و فضیلت است بلکه صرف نگاه کردن به آن نیز دارای ثواب و پاداش و نورانیت است، البته تلاوت همراه با تامل و تفکر و تدبر و اندیشه در آیات الهی دارای ارزش و آثار و ثواب بالاتر و عالی‌تَری است و انسان را به درجه والایی از معنویت می‌رساند.
مدیر خانه قرآن روستایی امواج الوحی روستای گرنگاه اهر، یادآور شد: حداقل سواد قرآنی منجر به خواندن مستمر قرآن کريم، فهم تدريجی معنای عبارات و آيات آن شده و زمينه‌ساز بهره‌گيری مادام‌العمر از آموزه‌های الهی می‌شود. هدف آموزش عمومی قرآن، نمی‌تواند صرفاً دستيابی به دانش و مهارت خاصی در ارتباط با قرآن کريم باشد، بلکه بايد توانايی و قابليتی فراهم آورد که فرد بتواند با اُنس و ارتباط هميشگی با قرآن کريم، پيوسته خود را در معرض تزکيه و تعليم الهی قرار دهد.

انتهای پیام

captcha