فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی برای مخاطب؛ مهمترین رسالت هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3819329
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی برای مخاطب؛ مهمترین رسالت هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ــ مدیر شبکه افق بر لزوم حرکت هیئت‌های مذهبی به سمت جریان‌سازی و هویت‌سازی تأکید کرد و گفت: گاهی برای رسیدن به هدف باید فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی کنیم چراکه نمی‌توانیم به بهانه اینکه ذائقه عمومی موضوع دیگری را می‌پسندد ما نیز حرکت خود را متوقف کنیم یا تغییر دهیم.

مهمترین رسالت هیئت‌های مذهبی فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی برای مخاطب استبه گزارش ایکنا از قم، جلال غفاری، مدیر شبکه افق شب گذشته، 24 خرداد‌ماه در سومین نشست صمیمانه فصلی جمعی از ستایشگران جوان آستان اهل‌ بیت(ع) گفت: هیئت یک رسانه‌ای است که به رسانه دیگری نیاز ندارد و باید مراقبت کند تا رسانه‌های دیگر مکمل کار آن باشند.
وی از هیئت به‌عنوان رسانه واقعی شیعه نام برد و اظهار کرد: خدمات هیئت در طول تاریخ به انقلاب و اسلام به میزانی بسیار بوده است که باید مطالعات جامعی برای بررسی این خدمات دنبال شود.
مدیر شبکه افق با بیان اینکه عنصر نیت در هیئت دارای یک جایگاه مهم و اساسی است، مطرح کرد: عنصر نیت در حرکت جهادی یک عنصر کلیدی است که اگر گسترش و ترویج آن مورد توجه قرار گیرد رسیدن به نتیجه نیز زودتر حاصل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه رسانه اقتضای خود را نباید به هیئت تحمیل کند، تصریح کرد: امام‌شناسی، پیشران حرکت اسلام‌شناسی است و هیئت بار این حرکت را بر دوش گرفته است به همین علت انتظار داریم با تقویت هیئت، لایه‌های معرفتی و محبتی نسبت به امام در جامعه موج بزند و در این مسیر مجموعه‌های مختلف باید در حد امکان خود را با هیئت تطبیق دهند.
غفاری بر لزوم حرکت هیئت به سمت جریان‌سازی و هویت‌سازی تأکید کرد و گفت: گاهی برای رسیدن به هدف باید فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی کنیم چراکه نمی‌توانیم به بهانه اینکه ذائقه عمومی موضوع دیگری را می‌پسندد ما نیز حرکت خود را متوقف کنیم یا تغییر دهیم.
وی با اشاره به اینکه برخی خنده‌ها از جنس غم و غصه است، بیان کرد: مناجات و ارتباط معنوی از نوع شادی و نشاط است و گریه به شادی نزدیک‌تر است تا خنده لهوی، چرا که این گریه لطافت روح را به دنبال دارد.
غفاری یادآور شد: رسانه با ماهیت دینی تضادهای مختلفی دارد که باید تیم پژوهشی تعیین شود تا بتواند نسبت‌یابی میان هیئت و رسانه پیدا کرده و به مدل مشخصی برسد که در این صورت هیئت از این تضادها در امان خواهد ماند.
مدیر شبکه افق از هیئت به‌عنوان خالق واقعیات اجتماعی نام برد و گفت: این مجموعه می‌تواند از ظرفیت رسانه برای انعکاس واقعیت‌های اجتماعی استفاده کند.
انتهای پیام
captcha