۲۹ و ۳۰ خردادماه؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 3819333
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

۲۹ و ۳۰ خردادماه؛ زمان برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، طی روزهای ۲۹ و ۳۰ خردادماه با حضور ۴۴۰ دانش‌آموز دختر و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر از سراسر فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش‌ و پرورش فارس امروز، 25 خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس طی روزهای 29 و 30 خردادماه در دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: مسابقات دانش‌آموزان دختردر روز 29 خرداد و با شرکت 440 نفر از منتخبان استان در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که بخش آوایی آن شامل قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه (حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء) است و بخش پژوهشی نیز شامل انشای نماز، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن است.
زین‌العبادی ادامه داد: مسابقات دانش‌آموزان پسر نیز در روز 30 خردادماه با حضور 500 منتخب استانی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان پسر علاوه بر رشته‌های یاد شده در دو بخش آوایی و پژوهشی ویژه دختران، در بخش آوایی در دو رشته مداحی و اذان نیز به رقابت می‌پردازند.
رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش‌ و پرورش فارس گفت: با پایان این مسابقات حدود 80 دانش‌آموز منتخب این مرحله در دو گروه دختران و پسران به‌عنوان منتخبان استانی به مسابقات کشوری اعزام شوند.
زین‌العبادی بیان كرد: مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در هفته دوم تیرماه و هفته اول مردادماه 98 برگزار می‌شود که میزبان بخش آوایی آن شهر زنجان و میزبان بخش پژوهشی نیز مشهد مقدس است.
وی در پایان یادآور شد: مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس به‌ میزبانی 14 منطقه در سطح استان و با مشارکت نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز برگزار شد که در این مرحله حدود 900 دانش‌آموز دختر و پسر موفق به راه‌یابی به مرحله استانی این مسابقات شدند.
انتهای پیام

captcha