برگزاری طرح اکسیر با محوریت سواد رسانه‌ای
کد خبر: 3819407
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مجتهدزاده خبرداد:

برگزاری طرح اکسیر با محوریت سواد رسانه‌ای

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از برگزاری طرح «اکسیر» با محوریت سواد رسانه‌ای در ۲۶ خرداد ماه در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری طرح اکسیر با محوریت سواد رسانه‌ایبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده، رئیس این سازمان از برگزاری طرح «اکسیر با محوریت سواد رسانه‌ای» برای خانواده‌های نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: ارتقا سطح سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها در راستای خودکنترلی در برابر رسانه‌ها نیازمند آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها است.

وی افزود: با توجه به خلأ موجود در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها و صیانت از کانون خانواده، ضرورت دارد تا به آموزش‌های جدی در این زمینه پرداخت؛ چرا که هرگونه بی‌توجهی در این زمینه می‌تواند تاوان سنگینی به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یادآور شد: سواد رسانه‌ای به افراد جامعه کمک می‌کند تا ساختار دانشی قوی‌تر درباره رسانه‌ها به دست آورند و توانایی تشخیص مرز بین جهان واقعی و جهان رسانه‌ای را در افراد ایجاد کند.

مجتهدزاده تصریح کرد: وقتی از سطح بالایی از سواد رسانه‌ای برخوردار باشیم، در واقع نقشه روشنی در دست داریم که کمک می‌کند در جهان رسانه‌ای راه را بهتر پیدا کرده، تجارت و اطلاعات مفیدی کسب کنیم و بتوانیم با تسلط بر این پیام‌ها، هوشیارانه کنترل زندگی خود را به دست گیریم.

یادآور می‌شود؛ همزمان با این طرح کارگاه «خورشید خانه‌ات باش» نیز با حضور غلامعلی افروز در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha